عصر بازار

رشد ۲۱.۷ درصدی خسارت پرداختی صنعت بیمه در پنج ماهه اول ۱۳۹۴

عصر اعتبار- صنعت بیمه کشور در ۵ ماهة اول سال جاری، حدود ۴۵.۷ هزار میلیارد ریال خسارت به بیمه‌گذاران پرداخت کرده است که در مقایسه با پنج ماهة اول سال قبل، ۲۱.۷درصد رشد نشان می‌دهد.

رشد ۲۱.۷ درصدی خسارت پرداختی صنعت بیمه در پنج ماهه اول ۱۳۹۴
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، بر اساس آمار عملکرد بازار بیمه کشور، شرکت های بیمه طی این مدت همچنین حدود 81.2 هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 8.3 درصد رشد داشته است. سهم بخش غیردولتی از تولید حق بیمه به حدود 63.9درصد رسید و 36.1درصد دیگر توسط بیمه ایران در نقش تنها شرکت بیمه دولتی تولید شد.
    بر اساس این گزارش، تنها 9 شرکت‌ بیمه: ایران، آسیا، دانا، البرز، پارسیان، کوثر، پاسارگاد، کارآفرین و معلم (هر یک دارای سهم بالاتر از سه درصد) در مجموع با 83.1 درصد از حق بیمه تولیدی را به خود اختصاص داده اند. تعداد بیمه‌نامه‌های صادره در این مدت نیز با 5.9 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 17.7 میلیون فقره بود.
    بیمه شخص‌ثالث و مازاد طی این مدت 39 درصد حق ‌بیمه‌های تولیدی را به خود اختصاص داده و 21.9 درصد از حق بیمه های تولیدی مرتبط با بیمه درمان است. سهم بیمه های زندگی و بدنه اتومبیل نیز به ترتیب به میزان 12 و 5.9  درصد از پورتفوی حق بیمه تولیدی بازار رسید.
    بر اساس گزارش اداره تحلیل های بیمه مرکزی،  شرکت‌های بیمه همچنین حدود 45.7 هزار میلیارد ریال خسارت به بیمه‌گذاران پرداخت کردند که در مقایسه با پنج ماهه اول سال قبل، 21.7درصد رشد نشان می‌دهد.
    بخش غیردولتی  55.7 درصد از خسارتهای بازار بیمه را جبران کرده است. طی این مدت شرکت های بیمه همچنین نزدیک به 9.3 میلیون مورد خسارت به بیمه‌گذاران پرداخت ‌کردند که در مقایسه با سال قبل حدود 26.5 درصد رشد داشته است.  38.3 درصد از خسارت‌های پرداختی بازار بیمه در رشته بیمه شخص ثالث و مازاد  و 34.7 درصد از خسارت های پرداختی به بیمه درمان اختصاص داشته است. بیمه های بدنه اتومبیل و زندگی به ترتیب حدود 6.9 و 6.6 درصد از خسارتهای پرداختی بازار بیمه سهم دارند.
    طی این مدت، نسبت خسارت بازار بیمه معادل 56.3 درصد بود و در مقایسه با سال قبل 6.2 واحد افزایش نشان ‌داد. نسبت خسارت 6 شرکت بیمه: نوین، سینا، ایران، ملت، میهن و دانا بالاتر از این میزان در بازار بیمه بوده است ( به ترتیب با: 94.5، 83.5، 69، 68.9، 64.2 و 58.7 درصد). سه رشته‌ بیمه اعتبار، درمان و بدنه اتومبیل به ترتیب با حدود 315.8، 89.2 و 66 درصد، نسبت خسارتی بالاتر از بازار بیمه داشتند.
    پس از این سه رشته، نسبت خسارت رشته‌ های شخص ثالث و مازاد، حوادث راننده و مسئولیت (با 55.3 ، 48.3 و 47 درصد) بالاتر از این نسبت در سایر رشته های بیمه بوده اما پایین تر از نسبت خسارت بازار بیمه قرار دارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو