عصر بازار

از اول مهر آغاز می‌شود

مهلت ۱۵ روزه ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده فصل تابستان

عصر اعتبار- مودیان مالیاتی از اول تا ۱۵ مهرماه سال جاری مهلت دارند، اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تابستان را ارائه کنند.

مهلت ۱۵ روزه ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده فصل تابستان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، مودیان مالیات بر ارزش افزوده از اول تا 15 مهرماه سال جاری مهلت دارند، اظهارنامه مالیاتی فصل تابستان را از طریق سایت عملیات الکترونیک مالیات بر ارزش افزوده به نشانی WWW.EVAT.IR ارائه کنند.

    مطابق قانون، مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده، حداکثر 15 روز پس از پایان هر فصل مهلت دارند، اظهارنامه مالیاتی را ارائه دهند.

    براین اساس شرط بخشودگی هرگونه جرایم، تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر قانونی و پرداخت مالیات است و مودیانی که از تسلیم اظهارنامه و پرداخت مالیات خودداری کنند، مشمول بخشودگی جریمه نمی شوند.

    همچنین سازمان امور مالیاتی در اطلاعیه‌ای عنوان کرده است: به منظور ثبت نهایی اظهارنامه مؤدیانی که مالیات و عوارض ابرازی آنان مبلغ 50،000،000 ریال یا کمتر باشد مکلفند کل مالیات و عوارض ابرازی را نقداً پرداخت و سپس نسبت به ثبت نهایی اظهارنامه خود اقدام نمایند.

    به طور کلی مؤدیان مکلفند مالیات و عوارض ارزش افزوده را نقداً پرداخت نمایند. در مواردی که مالیات و عوارض ابرازی بیش از 50،000،000 ریال باشد و مؤدی با تأیید اداره کل قادر به پرداخت مالیات و عوارض به صورت یکجا نباشد با درخواست مؤدی، اداره کل مجاز خواهد بود با دریافت حداقل 50% از مبلغ مالیات و عوارض ابرازی نسبت به تقسیط مالیات و عوارض حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ انقضاء سررسید تسلیم اظهارنامه هر دوره موافقت نماید. میزان مبلغ نقدی پرداختی از مبلغ 50،000،000 ریال کمتر نباشد.

    مؤدیانی که دارای شرایط استثنایی هستند با ارائه مستندات مؤید معاذیر پرداخت نقدی می‌توانند به اداره امور مالیاتی ذیربط مراجعه و حسب موافقت و نظر اداره کل ضمن پرداخت بخشی از مالیات و عوارض به صورت نقد و الباقی بدهی را حداکثر لغایت پایان دوره بعد تقسیط نمایند.

    در مورد مؤدیانی که در اجرای بند ج ماده 43 مکلف به وصول مالیات شماره گذاری خودرو و پرداخت آن هستند، موظفند مالیات و عوارض مذکور را نقداً پرداخت نمایند.

    در مورد مؤدیان حاضر در زنجیره تولید و توزیع آب و برق و گاز و نفت تولیدی و فرآورده های وارداتی که مشمول حکم پرداخت مالیات و عوارض در حلقه آخر، مطابق بند (ز) تبصره (2) قانون  بودجه سال 1393 هستند،مکلفند مابقی مالیات و عوارض پس از کسر مالیات و عوارض واریزی  به خزانه را به سازمان امور مالیاتی پرداخت نمایند . لیکن چنانچه عرضه کالا و ارائه خدمت خارج از زنجیره مزبور صورت پذیرد مکلف به انجام مفاد بندهای الف و ب فوق الذکر حسب مورد مبنی بر پرداخت و یا ترتیب پرداخت می‌باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی