عصر بازار

با افت ۲۲۵ واحدی،

شاخص بورس برای پنجمین روز پیاپی منفی شد

عصر اعتبار- شاخص بورس برای پنجمین روز پیاپی، امروز هم منفی بود و ۲۲۵ واحد ریزش داشت.

شاخص بورس برای پنجمین روز پیاپی منفی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، معامله گران بازار سرمایه امروز برای پنجمیمن روز پیاپی شاهد افت قیمتها و شاخص بورس بودند و با دادوستد 620 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 175 میلیارد تومان در 33 هزار نوبت، شاخص بورس 225 واحد دیگر افت کرد و تا ارتفاع 61 هزار و 328 واحد عقب نشست.
    نمادهای معاملاتی شپنا، شبندر و اخابر هم امروز بیشترین تاثیر را در ریزش نماگر بازار سهام داشتند و در مقابل رشد نمادهای معاملاتی چون رمپنا، فارس و مبین هم نتوانست روز خوبی را برای معامله گران بازار رقم بزند.
    از سوی دیگر سهامداران نمادهای معاملاتی ثمسکن، رمپنا و فاراک در روز منفی بازار شاهد بیشترین رشد قیمت سهام خود بودند و در مقابل سهامداران نمادهای معاملاتی قنقش، خاذین و کماسه بیشترین افت قیمت را به خود دیدند.
    شاخص‌های اصلی بازار سرمایه نیز امروز برای چندمین روز پیاپی منفی بودند به طوری که شاخص قیمت(وزنی - ارزشی) 88 واحد، کل(هموزن) 81 واحد، قیمت(هموزن) 69 واحد، آزادشناور 577 واحد و شاخص بازار اول 288 واحد واحد افت کردند و شاخص بازار دوم 239 واحد رشد داشت.
    این گزارش می افزاید: در بازارهای فرابورس ایران نیز با جابجایی 8524 میلیون ورقه به ارزش 1592 میلیارد تومان در 18 هزار نوبت، آیفکس 10 واحد دیگر افت کرد و در کانال 672 واحد متوقف شد.
    به باور کارشناسان، در شرایط کنونی، واقعیت افت بازار بیش از آن چیزی است که شاخص بورس نشان می دهد چرا که در چند ماه گذشته برخی نمادها افت بیش از 50 درصدی را داشته اند و باید واقعیتهای بورس و زیان سهامداران را در گزارشهای شش ماهه ای که شرکتها ارائه می دهند دید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی