عصر بازار

مدیرعامل بیمه کوثر:

کوثر، ماهواره های ارسالی به فضا را بیمه می‌کند

عصر اعتبار- عبدالرسول عطایی از اخذ مجوز صدور بیمه نامه پرتاب ماهواره برای بیمه کوثر از بیمه مرکزی خبرداد.

کوثر، ماهواره های ارسالی به فضا را بیمه می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، مدیر عامل شرکت بیمه کوثر، از ورود شرکت متبوع خود به عرصه بیمه فضای سایبری خبرداد و گفت که از این پس، ماهواره هایی که به فضا پرتاب خواهند شد، توسط این شرکت بیمه می  شوند.

    عبدالرسول عطایی درگفتگو با نسیم از اخذ مجوز صدور بیمه نامه پرتاب ماهواره از بیمه مرکزی خبرداد و بدون اشاره به زمان عقد قرارداد برای زمان صدور بیمه نامه ماهواره، اعلام داشت که عقد قرارداد دراین زمینه منوط به آمادگی مشتری برای پرتاب ماهواره خواهد بود.

    وی، در عین حال، از زمان قطعی پرتاب ماهواره  برای صدور بیمه نامه ابراز بی اطلاعی کرد و گفت که هر زمان که  طرف مقابل آمادگی ارسال ماهواره را داشته باشد، شرکت بیمه کوثر، نیزآمادگی  صدور بیمه نامه مربوطه را داراست.

    عضو هیات مدیره شرکت بیمه کوثر، با بیان اینکه شرکت های بیمه ای با مشکل نقدینگی مواجه نیستند، تصریح کرد که در حال حاضر شرکت های بیمه ای براساس میزان توانگری مالی به صدور بیمه نامه مبادرت می ورزند و بیمه مرکزی نیزبرفعالیت شرکت های  بیمه ای نظارت دارد.

    به گفته وی، سهم بیمه شخص ثالث درسبد پرتفوی شرکت بیمه کوثر، 53 درصد بوده و افزود که سهم بیمه نامه درمان هم درسبد پرتفوی این شرکت بین 18 تا 20 درصد است.

    عطایی، افزود:درمجمع عمومی عادی سالیانۀ منتهی به سال مالی 93 سود هرسهم شرکت بیمه کوثر، 220 ریال بوده که رقم سود هرسهم شرکت در سال  94 حدود 370 ریال در نظر گرفته شده است.

    مدیرعامل شرکت با بیان اینکه از نظر ریالی و با سرمایه جدید، سود شرکت نسبت‌به  سال  قبل در سود خالص 34درصد و در سود نقدی 54درصدرشد کرده است،گفت: سود هر سهم شرکت برای سال مالی منتهی به 29/12/1394 با سرمایۀ هزارو400میلیارد ریال مبلغ 369ریال پیش‌بینی شده و تا پایان سه‌ماهۀ اول سال94، این شرکت 127ریال از سود خود را پوشش داده که معادل 34درصد بودجه پیش‌بینی شده است.

    وی از پیش‌بینی حق‌بیمه تولیدی شرکت بیمه کوثر به میزان 909 میلیارد تومان در سال جاری خبرداد و گفت که حق‌بیمه  تولیدی سال93  را بیش از 700 میلیارد تومان  بوده  است.

    عطایی از رشد بیش از 80درصدی سهم بازار خبرداد و اظهارکرد: میزان سهم شرکت از 8/1درصد سهم بازار در سال91 به 3درصد در سال92و در سال93 به 3/3درصد افزایش یافته است.

    وی بیان‌کرد: سرمایه هزارو 400میلیارد ریال فعلی به 2هزارو500میلیارد ریال در سال‌جاری از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران و در راستای افزایش توانگری مالی شرکت افزایش می‌یابد.
     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی