عصر بازار

عضو شورای پول و اعتبار:

موسسه مالی و اعتباری جایگزین میزان تمام تعهدات و بدهی ها را پذیرفت

عصر اعتبار- عضو شورای پول و اعتبار از مصوبه این شورا برای تاسیس و تشکیل یک موسسه مالی و اعتباری جدید به جای موسسه منحله شده «میزان» برای پرداخت تمام تعهدات و بدهی ها خبر داد.

موسسه مالی و اعتباری جایگزین میزان تمام تعهدات و بدهی ها را پذیرفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، هادی قوامی نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: براساس مصوبه شورای پول و اعتبار موافقت اصولی موسسه مالی و اعتباری جدید صادر شده است که به محض تشکیل تمام دارایی ها و بدهی ها موسسه میزان به آن انتقال می یابد.
    وی بااشاره به اینکه سرمایه گذاران این موسسه مالی و اعتباری جدید با تضمین آوردن حدود 30 هزار میلیارد تومان سرمایه خواستار تشکیل این موسسه شده اند تصریح کرد: این مصوبه شورای پول و اعتبار، سریعترین راهکار برای پرداخت بدهی و تعهدات موسسه منحله میزان است که می تواند نگرانی ها مردم را در سریعترین زمان ممکن پاسخ دهد.
    قوامی تصریح کرد: سرمایه گذاران این موسسه از بخش های خصوصی است و امیدواریم این اقدام بتواند پاسخگویی دغدغه ها و نگرانی های سپرده گذاران میزان باشد.
    موسسه میزان که در دهه 70 به صاحب امتیازی تعدادی از قضات بازنشسته دادگستری کل استان خراسان بزرگ تشکیل شده بود، اواخر سال قبل با مشکل پرداخت سپرده مردم مواجه شده بود و همچنان نیز بخش زیادی از سپرده گذاران که گفته می شود بیش از 600هزار نفر هستند، دارای مطالبات معوقه از این موسسه اند.
    این موسسه با تصمیم شورای پول و اعتبار به دلیل عدم توفیق در پرداخت مطالبات سپرده گذاران منحل شده است.
    در استان خراسان شمالی حدود 110 هزار نفر افزون بر چهار هزار و 500 میلیارد ریال نزد این موسسه سپرده گذاری کردند که 25 درصد از این سپرده ها تاکنون پرداخت شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی