عصر بازار

۱۵ آذر؛ آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره تأمین‌اجتماعی و رسانه

عصر اعتبار: دبیر نخستین جشنواره «تأمین‌اجتماعی و رسانه»، از کلیه خبرنگاران و عکاسان مطبوعات و نیز برنامه‌سازان رادیو و تلویزیون برای شرکت در این جشنواره، دعوت و آخرین مهلت ارسال آثار را به پانزدهم آذر ماه سال جاری اصلاح کرد.

۱۵ آذر؛ آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره تأمین‌اجتماعی و رسانه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، برخی رسانه‌ها، پیش از این با استناد به یکی از اخبار منتشرشده در پایگاه اطلاع‌رسانی تأمین‌اجتماعی، آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره را پانزدهم اسفند ماه اعلا م کرده بودند
    حامد شمس، با اشاره به تشکیل دبیرخانه این جشنواره و آغاز فعالیت آن، گفت: دبیرخانه نخستین جشنواره تأمین‌اجتماعی و رسانه، در نامه‌های جداگانه‌ای به کلیه مراکز رسانه‌ای، رسانه‌های مکتوب و سایبری و نیز شبکه‌های مختلف رادیو وتلویزیون، شرایط شرکت در این جشنواره را به اطلاع کلیه علاقمندان و فعالان رسانه رسانده و این افراد همچنین می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی www.tamin.ir اطلاعات لازم را درباره این جشنواره و شرایط شرکت در آن دریافت کنند.
    دبیر نخستین جشنواره «تأمین‌اجتماعی و رسانه» افزود: این جشنواره با هدف آشنایی هر چه بیشتر جامعه با نقش و اهمیت خدمات متنوع سازمان تأمین‌اجتماعی و نیز به منظور تقویت تعامل سازنده با رسانه‌ها، در سال جاری که نخستین دوره برگزاری آن است، در هفت رشته مرتبط با مطبوعات و خبرگزاری‌ها و سه رشته رادیو و تلویزیونی برگزار می‌شود.
    وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یک سازمان عظیم اجتماعی، بیش از نیمی از جمعیت کشو را تحت پوشش خود دارد و خدمات متنوعی به اقشار تحت پوشش ارائه می‌دهد. جمعیت 40 میلیون نفری افراد برخوردار از خدمات بیمه‌ای و درمانی این سازمان در سراسر کشور و تعامل مستمر و ماهانه این سازمان با قریب 2 میلیون نفر کارفرما، به خودی خود بهترین دلیل نیاز این سازمان به نظامی کارآمد، حرفه‌ای و تخصصی برای برقراری، حفظ و تعمیق ارتباطات با این شمار از مخاطبان در چارچوب یک برنامه راهبردی و جامع‌نگر فرهنگی – اجتماعی است.
    شمس گفت: شاید به‌ندرت بتوان سازمانی را در کشور سراغ گرفت که از یک سو با چنین جمعیتی از مردم در تعاملی به درازای یک عمر باشد و از سویی دیگر شبکه‌ای مشتمل بر قریب به یک هزار واحد بیمه‌ای و درمانی ملکی در سراسر کشور، برای تأمین و ارائه خدمات به مخاطبان در اختیار داشته باشد و این سطح از تماس و تعامل، ضرورت حضور فعال و اثرگذار در حوزه اطلاع‌رسانی مستمر و هدفمند در خصوص خدمات متنوع و بعضاً بی‌بدیل سازمان و نیز تبیین مسائل پیش‌روی آن را دوچندان می‌سازد.
    وی افزود: کلیه پژوهشگران، نویسندگان، خبرنگاران، گزارشگران، مترجمان، عکاسان، کاریکاتوریست‌ها و طنزنویسان در مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی مورد تأیید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین گزارشگران و خبرنگاران ، سردبیران، تهیه‌کنندگان و برنامه‌سازان صدا و سیما می‌توانند برای شرکت در این جشنواره، آثار خود را در رشته‌های مقاله، یادداشت، مصاحبه و گفت‌وگو، گزارش(خبری و تحلیلی)، عکس، طرح وکاریکاتور و طنز مکتوب و نیز گزارش، مستند و گفت‌وگوی رادیو و تلویزیونی حداکثر تا 15 آذر ماه 1394  به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
    دبیر نخستین جشنواره تأمین‌اجتماعی و رسانه، تبیین مفهوم تأمین‌اجتماعی به‌عنوان حق شهروندی، تفاوت‌ها و تمایزات بیمه‌های اجتماعی و بیمه‌های بازرگانی از حیث ساختار منابع، مأموریت‌ها، سطح پوشش و ...، الزامات فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در نظام بیمه‌های اجتماعی و بازنشستگی، معرفی و نقد خدمات متنوع بیمه‌ای و درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی و چالش‌های اساسی نظام بیمه‌های اجتماعی و بازنشستگی کشور را ازجمله محورهای موضوعی این جشنواره اعلام کرد و گفت: در هر یک از رشته‌های جشنواره، به انتخاب هیأت داوران، 3 نفر به‌عنوان افراد برگزیده اول تا سوم انتخاب و معرفی می‌شوند و جوایز ویژه‌ای در مراسم اختتامیه به آنان اهداء می‌شود.
    وی افزود: در بخش‌های جنبی این جشنواره، از محققان، پژوهشگران، اساتید دانشگاه و صاحبنظران حوزه رفاه، تأمین‌اجتماعی و بیمه‌های اجتماعی که بیشترین سهم را در تولید و ترویج فرهنگ و ادبیات این حوزه داشته‌اند، فعالان رسانه‌های محلی و استانی و نیز نویسندگان، صاحبنظران و پژوهشگران غیرشاغل در رسانه‌ها، به صورت ویژه تجلیل و یاد همکاران فقید رسانه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی (فعالان رسانه‌ای شاغل در سازمان و نیز سایر مطبوعات) گرامی داشته می‌شود.
    به گفته شمس، هیأتی مرکب از استادان و روزنامه‌نگاران ارشد، مسئولیت داوری آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره را برعهده خواهند داشت که ترکیب داوران نهایی، پس از دریافت آثار شرکت‌کنندگان و آغاز داوری آثار، اعلام خواهد شد. نشانی دبیرخانه این جشنواره تهران، خیابان احمد قصیر (بخارست)، خیابان دوازدهم، پلاک 22، مؤسسه فرهنگی هنری آهنگ آتیه، صندوق پستی 1489-15875 و آخرین مهلت ارسال آثار، 15 آذر ماه سال جاری اعلام شده است. نشانی پایگاه اطلاع‌رسانی این جشنواره نیز www.tamin.ir است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی