عصر بازار

قفل مسکن مهر با قرارداد ۳۰ میلیون تومانی باز می‌شود

عصر اعتبار- تصویب افزایش ۵۵۰۰ میلیارد تومانی خط اعتباری مسکن مهر از سوی شورای پول و اعتبار قفل معرفی پروژه‌ها برای قرارداد ۳۰ میلیون تومانی مسکن مهر را که از آخر اردیبهشت ماه امسال متوقف شده بود، را باز کرد.

قفل مسکن مهر با قرارداد ۳۰ میلیون تومانی باز می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، مصوبه روز سه شنبه (31 شهریور ماه 94) شورای پول و اعتبار سقف کلی تسهیلات مسکن مهر را از 50 هزار میلیارد تومان به 55 هزار و 384 میلیارد تومان افزایش داد و این امیدواری را در میان متقاضیان مسکن مهر ایجاد کرد که طرح مسکن مهر در سال 95 می‌تواند پایان یابد.

    این مصوبه در حالی روز 31 شهریور ماه امسال بر روی خروجی بانک مرکزی قرار گرفت که به نظر می رسد، حالا نوبت بانک مسکن است که برادری خود را در طرح مسکن مهر و سرعت دادن به اتمام واحدهای مسکن مهر ثابت کند.

    پس از اینکه شورای پول و اعتبار در 15 دی ماه سال گذشته با افزایش سقف تسهیلات فردی مسکن مهر از 25 میلیون تومان به 30 میلیون تومان موافقت کرد، همگان تصور کردند که تمام پروژه های مسکن مهر شامل این مصوبه خواهند شد، موضوعی که بعد از گذشت چند روز مشخص شد، این طور نیست و تعداد محدودی از واحدهای مسکن مهر می توانند از این وام 30 میلیونی استفاده کنند.

    شورای پول و اعتبار اعلام کرد که با افزایش سقف فردی تسهیلات مسکن مهر از 250 به 300 میلیون ریال، صرفاً برای طرح‌های نیمه‌تمام بانک‌های عامل (با اولویت طرح‌های در شرف اتمام که به تشخیص بانک عامل با افزایش سقف فردی مربوطه به اتمام می‌رسند، با هدف تبدیل عقد مشارکت مدنی به فروش اقساطی و تسریع در وصول اقساط تسهیلات اعطایی) موافقت کرد.

    اینجا بود که بانک مسکن به تبعیت از این مصوبه بانک مرکزی اعلام کرد که تا سقف کلی مصوب شورای پول و اعتبار مورخ 08/11/1392 (به میزان 500،000 میلیارد ریال) می‌تواند نسبت به افزایش سقف فردی یادشده اقدام کند.

    بعد از این بود که تعداد واحدهای مسکن مهر که مشمول وام 30 میلیونی می شود اعلام و مشخص شد که برای اینکه مابقی و تمام واحدهای مسکن مهر نیز از 30 میلیون تومان وام مسکن مهر بهره مند شوند باید خط اعتباری مسکن مهر از 50 هزار میلیارد تومان باید به 55 هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

    این طور شد که بانک مسکن نتوانست از اواخر اردیبهشت ماه امسال پروژه ای را برای انعقاد قرارداد 30 میلیونی مسکن مهر معرفی کند.

    حال این مصوبه که قفل معرفی پروژه ها را برای انعقاد قرارداد 30 میلیونی مسکن مهر باز کرده است و هم به نفع متقاضیان مسکن مهر و هم به نفع بانک مسکن به واسطه صدور دفترچه اقساط خواهد شد، به نظر می رسد که باید امیدوار به سرعت در اتمام واحدهای مسکن مهر بود.

    شورای پول و اعتبار در یکهزار و دویست و هفتمین جلسه مورخ 31 شهریور، به منظور تکمیل واحدهای نیمه تمام طرح مسکن مهر، با امکان افزایش سقف کلی تعهدات طرح مسکن مهر بانک مسکن از 500 هزار میلیارد ریال به 555 هزار 384 میلیارد ریال جهت افزایش سقف فردی طرح های مسکن مهر از 250 میلیون ریال به 300 میلیون ریال از محل وصولی های طرح مزبور، صرفاً برای تکمیل طرح های تعهد شده بانک مسکن موافقت کرد.

    شورای پول و اعتبار پیش از این در سال 92 سقف خط اعتباری مسکن مهر را از 45 هزار میلیارد تومان به 50 هزار میلیارد تومان افزایش داده بود.

    اکبر محمودی

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو