عصر بازار

۱۲ هزار میلیارد از درآمد بهاری دولت محقق نشد

عصر اعتبار- در حالی در سه ماهه ابتدایی امسال حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان از بودجه دولت از محل درآمدها محقق شده که نسبت به رقم سه دوازدهم مصوب حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان عدم تحقق دارد.

۱۲ هزار میلیارد از درآمد بهاری دولت محقق نشد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، از بودجه عمومی نزدیک به 219 هزار میلیارد تومانی دولت در سال جاری 128.8 هزار میلیارد سهم بخش درآمدهاست، منابعی که عملکرد سه ماهه اجرای بودجه نشان می‌دهد حدود 19هزار میلیارد تومان آن محقق شده است.

    در حالی باید نزدیک به 32 هزار میلیارد تومان از درآمدهای بودجه در قالب سه دوازدهم از 128 هزار میلیارد تومان مصوب سال محقق شود که در فصل بهار حدود 19.2 هزار میلیارد تومان کسب شده که بیانگر عدم تحقق بیش از 12 هزار میلیاردی بودجه دولت از این بخش است.

    اما در بخش درآمدها در سه ماه ابتدایی امسال 14هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای مالیاتی بدست آمده که نشان می‌دهد حدود 15 درصد از کل درآمد 88 هزار میلیارد تومانی مصوب از این محل تحقق یافته است.

    از مجموع درآمد حدود 14 هزار میلیارد تومانی مالیاتی کسب شده در سه ماه اول سال 1394، حدود 4.9 هزار میلیارد از محل مالیات اشخاص حقوقی، 2.2 هزار میلیارد مالیات بر درآمد، 502 میلیارد مالیات بر ثروت بود که در مجموع 7.7 هزار میلیارد تومان از کل 44 هزار میلیارد مالیاتهای مستقیم را تشکیل می‌دهد.

    در عین حال که از 44 هزار میلیارد تومان مصوب برای درآمدزایی از محل مالیاتهای غیرمستقیم 6.4 هزار میلیارد محقق شده که 1.3 هزار میلیارد تومان به مالیات بر واردات و بیش از 5000 میلیارد تومان نیز به مالیات بر کالاها و خدمات اختصاص دارد.

    این در حالی است که آخرین آمار ارائه شده بانک مرکزی از خزانه‌داری کل کشور بیانگر آن است که از حدود 40 هزار میلیارد تومان دیگر مربوط به سایر درآمدها(مابقی 128 هزار میلیارد کل) نیز نزدیک به 5000 هزار میلیارد تومان بدست آمده که نسبت به 10 هزار میلیاردی که باید در سه دوازدهم محقق می‌شد 5000 میلیارد تومان کمتر است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی