عصر بازار

بانک جهانی خط فقر را بالا برد

عصر اعتبار- بانک جهانی پس از ۲۵ سال خط درآمدی فقر را در جهان افزایش داد و بر اساس پیش بینی ها تعداد فقیران جهان با این حد جدید افزایش چشم گیری خواهند یافت.

بانک جهانی خط فقر را بالا برد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، بانک جهانی پس از 25 سال، خط درآمدی فقر را در جهان افزایش داد.

    بر این اساس، خط فقر جهانی از درآمد کمتر از 1.25 دلار روزانه که در سال 1990 تعیین شده بود به 1.9 دلار روزانه افزایش یافت که این افزایش تعداد قابل توجهی از مردم جهان را تحت پوشش قرار داده و تعداد فقیران بر اساس این حد جدید، رشد چشم گیری خواهد یافت.

    کشورهای بزرگ جهان طی امروز برای تبیین سیاست های به اصطلاح " اهداف پایدار توسعه" تشکیل جلسه خواهند داد و 17 سیاست جدید را برای اجرا تا سال 2030 معرفی خواهند کرد.

    با این تغییر در شاخص ارزیابی خط فقر، شرق آسیا شاهد بیشترین افزایش در تعداد فقرا خواهد بود به گونه ای که بر اساس پیش بینی ها تعداد فقرا در کشورهای این منطقه از 157 میلیون به 293 میلیون نفر افزایش خواهد یافت و حدودا دو برابر خواهد شد.

    در کشورهای آمریکای لاتین نیز تعداد فقرا با افزایش 25 درصدی از 37 میلیون نفر فعلی به 45 میلیون نفر خواهد رسید.

    بر اساس این خط فقر جدید، تعداد فقرای کشورهای جنوب آسیا نیز به 407 میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

    بانک جهانی اعلام کرده است، در حال حاضر 416 میلیون نفر نیز در کشورهای حوزه آفریقای سیاه زیر خط فقر قرار دارند.

    بنا به گفته رئیس بانک جهانی، این افزایش در معیار سنجش فقر بر اساس آخرین بررسی ها و اطلاعات در مورد شاخص برابری قدرت خرید در جهان انجام گرفته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی