عصر بازار

رییس کمیسیون تخصصی مشاوران املاک ایران:

دریافت مالیات غیرکارشناسی سازندگان مسکن را ورشکست می کند

عصر اعتبار- رییس کمیسیون تخصصی مشاوران املاک ایران با بیان آنکه هر شغلی که درآمد داشته باشد باید مالیات خود را پرداخت کند، گفت: با توجه به رکود اقتصادی، دریافت مالیات غیرکارشناسی سازندگان مسکن را ورشکست می کند.

دریافت مالیات غیرکارشناسی سازندگان مسکن را ورشکست می کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، حسام عقبایی افزود: در صورتی که بازار خرید و فروش مسکن از رکود خارج شود، سازندگان و تولیدکنندگان در حوزه ساخت و ساز مالیات بیشتری را پرداخت می کنند.
    وی با بیان اینکه در شرایط رکود بازار مسکن مخالف فشار بیشتر به سازندگان هستیم، گفت: با این حال اگر سازندگان مسکن در کشور درآمدی داشته باشند باید مالیات خود را پراخت کنند.
    رییس کمیسیون تخصصی مشاوران املاک ایران از فعالیت فاقد صلاحیت در حوزه ساخت و ساز انتقاد کرد و افزود: نباید در حوزه ساخت و ساز افراد فاقد صلاحیت فعال شوند، اما تمام اقشار جامعه می توانند سرمایه های خود را وارد حوزه ساخت و ساز مسکن کنند.
    عقبایی اظهار داشت: ورود سرمایه بیشتر به حوزه مسکن، صنعت ساختمان سازی را رونق می بخشد، اما باید سازندگان متخصص و با صلاحیت در حوزه ساختمان سازی کشور فعال شوند.
    وی تاکید کرد: ما نباید ورود سرمایه گذاری را به بازار مسکن ببندیم و تمام اقشار جامعه می توانند در این حوزه سرمایه گذاری کنند، اما تنها افرادی می توانند ساختمان ساز شوند که عضو سازمان نظام مهندسی و سایر نهادهای ذیصلاح باشند.
    عقبایی تصریح کرد: سازمان های نظام مهندسی و سایر نهادهای مرتبط باید از فعالیت افراد غیرمتخصص و فاقد صلاحیت در حوزه ساخت و ساز جلوگیری کنند، زیرا آنها مسئولیت فنی دارند و مسکن مستقیما با جان و مال مردم در ارتباط است.
    وی در خصوص قیمت مسکن نیز، گفت: تا پایان سال جاری شاهد افزایش قیمت مسکن در کشور نخواهیم بود لذا ایجاد توازن در عرضه و تقاضا در کنترل قیمت مسکن نقش مهمی ایفا می کند و دریافت مالیات از خانه های خالی نقش بازدارنده ای در سوداگری مسکن خواهد داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو