عصر بازار

افت هفتگی بازارهای سهام آمریکا

عصر اعتبار- بازارهای سهام آمریکا پس از سه روز افت، روز جمعه به سطح بالاتری صعود کردند اما شاخصهای بزرگ کاهش هفتگی را تجربه کردند.

افت هفتگی بازارهای سهام آمریکا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، شاخص داوجونز اینداستریال اوریج در ابتدای معاملات روز جمعه با 174 واحد یا 1.1 درصد افزایش، به 16376 واحد رسید. شاخص استاندارد اند پورز 500 با 14 واحد یا 0.7 درصد افزایش، به 1946 واحد و شاخص نزدک با 34 واحد یا 0.7 درصد افزایش، به 4769 واحد صعود کرد.

    اما تا پایان روز شاخص استاندارد اند پورز در 1931.34 واحد بسته شد و 1.4 درصد کاهش هفتگی را ثبت کرد. صعود داوجونز هم به 0.7 درصد محدود شد و با قرار گرفتن در 16314 واحد، 0.4 درصد کاهش در هفته گذشته را نشان داد. شاخص نزدک هم با بسته شدن در 4686 واحد، 2.9 درصد کاهش در هفته گذشته را تجربه کرد.

    بر اساس گزارش مارکت واچ، شاخص‌های بزرگ از زمانی که بانک مرکزی آمریکا در نشست 17 سپتامبر نرخهای بهره را بدون تغییر نگه داشت، در شش روز از هفت روز معامله گذشته کاهش داشته‌اند.

    صعود شاخصها در اوایل معاملات روز جمعه تحت تاثیر خوش بینی ایجاد شده پس از اظهارات جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا اتفاق افتاد. وی یک هفته پس از نشست سیاستگذاران این بانک، در یک سخنرانی اظهار کرد با قوی شدن اقتصاد کشور، بانک مرکزی قصد دارد پیش از پایان سال نرخ‌های بهره را افزایش دهد.

    طبق گزارش تامسون رویترز، حدود 7.2 میلیارد سهام در بازارهای آمریکا مبادله شد که در مقایسه با متوسط روزانه 7.4 میلیارد سهام در 20 روز معامله گذشته کاهش داشت.

    بازارهای سهام در اروپا پس از اظهارات یلن صعود کردند و شاخص اس ایکس ایکس پی اروپا 2.8 درصد صعود کرد.

    اعلام غیرمنتظره خبر استعفای جان بوئنر، رییس کنگره آمریکا در ماه آینده مدت کوتاهی این صعود را محدود کرد اما تحلیلگران انتظار دارند این اقدام مانع تعطیلی دولت در اول اکتبر شود.

    در آسیا شاخص سهام ژاپن پس از قول شینزو آبه، نخست وزیر این کشور برای تحکیم اقتصاد، بهبود یافت و نیک‌کی 1.8 درصد صعود کرد. شاخص شانگهای کامپوزیت چین 1.6 درصد سقوط کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی