عصر بازار

روند معکوس قیمت سکه در بازار آتی

عصر اعتبار- علی رغم کاهش قیمت سکه طلا در بازار نقدی، سکه آتی در معاملات امروز با افزایش مواجه شد.

روند معکوس قیمت سکه در بازار آتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، قیمت سکه آتی در بازار امروز برخلاف روند نزولی قیمت سکه نقدی به دلیل اظهارات شب گذشته رئیس فدرال رزرو آمریکا مبنی بر احتمال افزایش نرخ بهره تا پایان امسال، صعودی شد و افزایش قیمت‌ها را در تمام سررسیدها مشاهده کرد.

    تصمیم فدرال رزرو آمریکا مبنی بر تغییر میزان نرخ بهره بانکی در هفته‌های گذشته قیمت سکه را تحت تاثیر قرار داده و باعث شد تا قیمت‌های جهانی طلا و به تبع آن قیمت سکه نزولی شود، اما تغییر نکردن این نرخ موجب شد تا بازار سکه با تحرکات مثبتی مواجه شود.اما انتشار خبرهایی مبنی بر احتمال افزایش نرخ بهره تا پایان امسال قیمت جهانی طلا را تحت تاثیر قرار داد و موجب کاهش نسبی قیمت‌ها در بازار نقدی امروز شد.

    در این میان قیمت سکه آتی بر خلاف بازار نقدی روند صعودی به خود گرفت و با افزایش در تمامی سررسیدها رو به رو شد به طوری که سکه تحویل دی ماه که در هفته گذشته در محدوده 910 هزار تومان معامله می شد در معاملات امروز به قیمت 916 هزار تومان رسید.

    همچنین سکه تحویل اسفند نیز از 916 تومان در روز چهارشنبه هفته گذشته افزایش پیدا کرد و در قیمت‌های 923 هزار تومان معامله شد؛ در این میان سکه تحویل اردیبهشت ماه با افزایش استقبال مواجه شد و از 926 هزار تومان به قیمت 933 هزار تومان رسید.

    به گزارش ایسنا، بعد از حصول توافق هسته‌ای در تیر ماه، بازار آتی سکه تحت تاثیر بازار نقدی با رشد قیمت‌ها و افزایش تقاضا مواجه شد و برخلاف انتظار صعودی شد، اما کاهش قیمت جهانی طلا روند حرکتی قیمت این محصول را تحت تاثیر قرار داد و آن را تا سطح 800 هزار تومان کاهش داد. در حال حاضر قیمت سکه آتی تحت تاثیر بازار نقدی و نوسان قیمت جهانی طلا و همچنین نوسانات نرخ ارز و متاثر از وضعیت اقتصادی کشورهایی مانند آمریکا و چین در حال حرکت است.

    کارشناسان می‌گویند احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه‌های آینده قیمت های جهانی طلا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی