عصر بازار

معاون بانک سینا:

بانک‌ها بخشنامه سود بانکی بانک مرکزی را دور می‌زنند

عصر اعتبار- محمدرضا ساروخانی: شرایط حاضر، به هیچ عنوان زمان مناسبی برای کاهش مجدد نرخ سود بانکی نیست، سهامدار سینا ۱۷ درصد از سهام خود در این بانک را واگذار می‌کند

بانک‌ها بخشنامه سود بانکی بانک مرکزی را دور می‌زنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از نسیم، معاون امور سرمایه‌گذاری و بین الملل بانک سینا اعلام داشت که شرایط حاضر، به هیچ عنوان زمان مناسبی برای کاهش مجدد نرخ سود بانکی نیست و افزود که درصورت کاهش مجدد نرخ سود بانکی، این امر جنبه شکلی خواهد گرفت و نه محتوایی.
    محمد رضا ساروخانی، در گفتگو با نسیم افزود: درحال حاضر، بانکها، بخشنامه کاهش نرخ سود بانکی 20 درصدی بانک مرکزی را دور زده و سیستم بانکی توفیقی در زمینه کاهش نرخ سود 20 درصدی  به دست نیاورده است.
    به گفته وی، درصورت کاهش مجدد نرخ سود بانکی، موسسات و بانکها  با نرخ های سود بالاتر، مبادرت به سپرده گیری خواهند کرد.
    معاون امور سرمایه گذاری و بین الملل بانک سینا، درباره  افزایش 300 هزارمیلیارد تومانی حجم نقدینگی، گفت که این افزایش حجم نقدینگی ناشی از افزایش پایه پولی نبوده و از محل سودهایی بوده که بانکها به سپرده ها میپردازند.
    به گفته وی، این افزایش حجم نقدینگی، تهدیدی برای اقتصاد کشور محسوب نمی شود.
    ساروخانی، گفت که سهامدار اصلی بانک سینا در نظر دارد تا در این مرحله 17 درصد از سهام خود در بانک سینا را واگذار کند و به نسیم تصریح کرد که استراتژی سهامدار اصلی بانک این بوده که حتی سرمایه بانک به دو هزار میلیارد تومان هم افزایش یابد.
    بخشنامه مالیاتی و مهاجرت سپرده از بانک ها
    معاون امور سرمایه گذاری و بین الملل بانک سینا درباره بخشنامه مالیاتی اخیر دولت برای  اخذ سود از سپرده ها نیز اعلام داشت که این بخشنامه عامل دغدغه خاطر برای مشتریان بوده که سپرده گذاران بزرگ به منافعی  که از محل سپرده گذاری  کسب می کنند توجه داشته  و یکی از امتیازات برای آنها ،معافیت از مالیات بوده است.
    وی، هشدار داد که اگر این بخشنامه اجرایی شود بخشی از سود حاصل  از سپرده گذاری آنها مشمول مالیات شده بنابراین سپرده گذاران با خروج سپرده ، به سراغ بازار های دیگر همچون  طلا و ارز خواهند رفت.
    ساروخانی تاکید کرد که با توجه به شرایط  کنونی بازار، این بخشنامه در کوتاه مدت اثرگذار نخواهد بود اما در صورت بازگشت رونق  به بازارها، این بخشنامه منجر به مهاجرت سپرده از بانک ها خواهد شد.
    وی، گفت که بانک متبوع او، به طور جدی به دنبال آماده سازی  برای دوران پسا تحریم بوده و تصریح کرد که ایجاد شعبه در خارج از  کشور در برنامه این بانک بعید بوده زیرا، پس از رفع تحریم ها  همه بانک های خارجی  می توانند کارگزار بانک سینا باشند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو