عصر بازار

بخش‌های «نه‌چندان جالب» اصلاحات اقتصادی هند کدام‌اند؟

عصر اعتبار- سیلش جیها، اقتصاددان ارشد آسیا در شرکت مدیریت ثروت و بانکداری خصوصی «کردیت سوئیس» طی مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌بی‌سی» به تحلیل اصلاحات اقتصادی هندوستان پرداخت و قسمت‌های نه‌چندان جالب برنامه نارندرا مودی پرداخت.

بخش‌های «نه‌چندان جالب» اصلاحات اقتصادی هند کدام‌اند؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، سیلش جیها به تلویزیون «سی‌ان‌بی‌سی» گفت: ماجرای هند دو رو دارد. یک روی جالب و یک روی نه چندان جالب. قسمت نه چندان جالب شامل بخش‌های زیرساختی، کمپین «ساخت هند»، کارخانه‌های بزرگ و عملکرد بخش صنعتی است که بر اثر سیاست‌گذاری‌های اصلاحاتی دهلی ایجاد شده است.

    به گفته جیها، مردم متوجه این موضوع نیستند که اصلاحات هند به آرامی اتفاق می‌افتد و بازارها کمی عجله دارند. وی افزود: به طور قطع نتیجه‌بخشی اصلاحات سیاسی در مقطعی از زمان به اوج خواهد رسید و ما پیش‌بینی می‌کنیم در نیمه دوم سال 2016 باشد؛ اما احتمالاً در 12 ماه آینده نخواهد بود در نتیجه حواس‌ها باید به جاهایی منعطف شود که هند موقعیت رشد دارد.

    سیلش جیها زمینه‌های بالقوه رشد در هند را این‌گونه برشمرد: مخارج مصرف‌کننده (اگرچه خسته‌کننده است اما اهمیت دارد)؛ مناطق حومه‌ای شهرها؛ و -چیزی که در بازارهای مالی و هم‌چنین در رسانه‌ها از آن صحبت زیادی نشده- نو‌آوری تکنولوژیکی (که در شرکت‌های کوچک و متوسط به وجود آمده است.)

    مجری «سی‌ان‌بی‌سی» با مقایسه آمریکا و هند، اشاره کرد: در آمریکا نیز، در زمینه‌های نوآوری و تکنولوژی پیشرفت خیره‌کننده‌ای رخ داده‌ و باعث رشد اقتصاد کلی شده است و از جیها پرسید که آیا کشوری مانند هند، توانایی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری لازم را برای تقلید این موفقیت دارد؟

    اقتصاددان ارشد آسیایی «کردیت سوئیس» پاسخ داد: به عقیده من هند این توانایی را دارد؛ هم از لحاظ نرم‌افزاری و هم افراد تحصیل‌کرده‌ای که بتوانند کار کنند. در مقیاس بنگاه‌های کوچک و متوسط در واقع نیازی به شدت سرمایه نیست. بنابراین به نظر من، کاری که هند باید انجام دهد این است که به عنوان مثال یک متصل‌کننده به نام بنگلور سیلیکون داشته باشد.

    مجری «سی‌ان‌بی‌سی» به مدیران ارشد تکنولوژی آمریکایی که در هند متولد شده‌اند، اشاره و خاطرنشان کرد: مدیران بسیار موفق هندی وجود دارند که در رأس شرکت‌های فناوری تکنولوژی از جمله مایکروسافت و گوگل هستند.

    جیها این موضوع را نشانه خوبی دانست و تأکید کرد: وقتی اشتیاق نسل جدید را در نظر بگیریم، آنها در گذشته دوست داشتند کارمند بخش دولتی یا سیاست‌مدار شوند، اما اکنون بیشتر آن‌ها می‌خواهند به عرصه تکنولوژی وارد شوند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی