عصر بازار

طلا ۱۲ دلار ارزان شد

عصر اعتبار- قیمت طلا در معاملات امروز بازارهای جهانی ۱۲ دلار کاهش یافت و هر اونس فلز زرد در برابر ۱۱۳۵ دلار معامله شد.

طلا ۱۲ دلار ارزان شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز، در آستانه انتشار آمارهای مهم بازار کار آمریکا در هفته جاری، قیمت طلا تحت فشار احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا در اواخر امسال، امروز برای دومین جلسه متوالی کاهش یافت.
    چند مقام فدرال رزرو آمریکا قرار است این هفته سخنرانی کنند و این موجب می شود تمرکز بازار طلا روی سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا باقی بماند. تجار همچنین به دقت آمارهای اقتصاد، از جمله آمار بازار کار آمریکا در روز جمعه را رصد خواهند کرد تا میزان سلامت اقتصاد این کشور را ارزیابی کنند.
    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 12 دلار کاهش به 1135 دلار رسید. پس از آنکه جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد که بانک مرکزی این کشور امسال نرخ بهره را افزایش خواهد داد، قیمت فلز زرد روز جمعه 0.7 درصد کاهش یافت.
    تحلیلگران بانک بارکلیز در یادداشتی نوشتند: «با توجه به اینکه همچنان ابهام زیادی در مورد افزایش نرخ بهره وجود دارد، پیش بینی ها در مورد سیاست آینده فدرال رزرو همچنان عامل اصلی تغییرات قیمت طلاست.»
    قیمت طلا در سال های اخیر در پایین بودن نرخ بهره منتفع شده، اما احتمال افزایش نرخ بهره از ابتدای امسال تاکنون، قیمت فلز زرد را حدود 3 درصد کاهش داده است.
    آمارهای روز جمعه از این ایده حمایت کرد که فدرال رزرو ممکن است افزایش نرخ بهره را در سال جاری آغاز کند. رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم امسال به 3.9 درصد رسید در حالی که در ماه گذشته این رقم 3.7 درصد گزارش شده بود.
    فدرال رزرو اعلام کرده که زمان افزایش نرخ بهره به آمارهای اقتصادی بستگی دارد.
    اوایل ماه جاری، فدرال رزرو با اشاره به نگرانی ها در مورد اقتصاد جهانی و بهبود احساس مصرف کننده  نسبت به بازار طلا افزایش نرخ بهره را به تعویق انداخت. حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه برای چهارمین جلسه متوالی افزایش یافت.
    در بین سایر فلزات گرانبها، پلاتین پس از ثبت بزرگترین کاهش هفتگی از ماه جولای تاکنون در روز جمعه، امروز یک درصد کاهش داشت و به 933 دلار و 15 سنت رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی