عصر بازار

کارمندان دولت خودروی قسطی می گیرند

عصر اعتبار- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت : مردم به عنوان مصرف کنندگان محصولات صنایع خودروسازی کشور همواره از صاحبان صنعت خودرو انتظار خودروهایی با کیفیت بالاتر و قیمت مناسب تر با شرایط بهتر دارند.

کارمندان دولت خودروی قسطی می گیرند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمدباقر نوبخت بعد از نشست مشترک با وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین خودروسازان و قطعه سازان با بیان اینکه صنعت خودروسازی بخش بزرگی از اقتصاد ایران را تشکیل می دهد، افزود : با توجه به اینکه توسعه کشور با توسعه صنعت خودرو همبستگی دارد به همین جهت دولت خواست عمومی را در خصوص این صنعت پیگیری می کند.

    وی گفت : جلسه امروز با صاحبان صنعت خودرو با هدف اشنایی دولت با مسائل و مشکلات این صنعت برای کمک به خودروسازان به منظور تامین خواسته مردم مبنی بر بهبود کیفیت و مناسب بودن قیمت برگزار شد.

    معاون رئیس جمهور افزود : گزارشی را که وزیر صنعت ، معدن و تجارت و همچنین مسئولان صنعت خودروسازی ارائه کردند در سه بخش قابل تقسیم بود ، اول اینکه برای افزایش تولید با مشکل تامین منابع مالی مواجهند که تامین بخشی از این منابع طبق توافقات قبلی با بانک مرکزی از طریق تسهیلات فراهم شد ، دوم مطالبات مربوط به جایگزینی خودروهای فرسوده است که مقرر شد این مطالبات در اختیار صنعت خودرو قرار گیرد ، سوم کمک دولت به فرایند افزایش کیفیت خودرو هم مطرح و مقرر شد با استفاده از فناوری روزامد کیفیت خودرو افزایش یابد.

    نوبخت با بیان اینکه ظرفیت صنعت خودرو ایجاب می کند تولید بیشتری متناسب با نیاز اقتصاد و تقاضای بازار داشته باشیم ، افزود : این تقاضا به جای اینکه از طریق خودروهای وارداتی و خارجی تامین شود و اشتغال را در ان بخش فراهم کند باید بر تولید داخلی متمرکز شود و مقرر شد دولت با ارائه تسهیلاتی به خرید اقساطی خودروهای داخلی کمک کند.

    وی گفت : نوسازی شبکه حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی و اتوبوس هم می تواند به افزایش تولید و اشتغال کمک کند که به همین منظور توافقاتی بین سازمان مدیریت و برنامه ریزی با وزارت صنعت ، معدن و تجارت انجام شد.

    نوبخت با بیان اینکه برای خرید اقساطی خودرو کارمندان توافق شد منابعی بویژه از طریق تبصره 20 قانون بودجه 94 اختصاص یابد ، افزود : نظام بانکی کشور در این زمینه کمک موثری را تقبل کرد و همه این تصمیم ها باعث خواهد شد که بتوانیم رشد مناسبی را در صنعت خودرو و اقتصاد داشته باشیم تا خروج از رکود با مهار تورم بنحو شایسته ای انجام شود.

    وی همچنین گفت : توافق شد حداقل 20 درصد از منابع 700 هزار میلیارد تومانی بانک ها معادل 140 هزار میلیارد تومان به خرید کالاهای صنعتی بادوام که خودرو بخش عمده ان است، اختصاص یابد.

    نوبخت افزود : مقرر شد برای تحرک بخشی و افزایش تولید ، به هر یک از دو خودروساز بزرگ 500 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کنیم و با نعمت زاده توافق کردیم برای کمک به تولید و انتظاری که برای رشد تولید و رشد اقتصادی داریم حداقل 200 میلیارد تومان یارانه تولید همین ماه در اختیار وزارت صنعت ، معدن و تجارت قرار دهیم و در مورد 70 درصدی که مربوط به درامدهای اختصاصی مربوط به معدن است قرار شد تخصیص ها را کامل انجام کنیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی