عصر بازار

ژاپن به توسعه اقتصادی ایران چه کمکی می‌تواند کند؟

عصر اعتبار- نخست وزیر ژاپن در دیدار با رئیس جمهور ایران تاکید کرده است که کشورش تمایل دارد در کمک به توسعه اقتصادی ایران فعال باشد. اما توکیو چه کمکی می‌تواند به تهران کند؟

ژاپن به توسعه اقتصادی ایران چه کمکی می‌تواند کند؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، رئیس جمهور روحانی دو روز پیش با نخست وزیر ژاپن در نیویورک دیدار کرد. نخست وزیر ژاپن تاکید کرده که توکیو می‌خواهد در کمک به توسعه اقتصاد ایران فعال باشد، و در روند اجرای دقیق برجام با طرفین همکاری کند.

    به گفته شینزوا ژاپن آماده است در زمینه‌های علمی و فرهنگی، محیط زیست و پزشکی و ایمنی هسته‌ای و فنی، همکاری مشترکی با ایران داشته باشد. همچنین وی تاکید کرده: «ما از مراودات بخش خصوصی ژاپن و اجرای موافقتنامه های تجاری با ایران حمایت می‌کنیم.»

    بر این اساس به نظر می‌رسد، ژاپن به‌عنوان یکی از اعضای 1+5 برای اجرای برجام و کمک به طرفین پیشگام شده و حتی نخست‌وزیر این کشور در دیدار با بالاترین مقام اجرایی ایران پیشنهاد همکاری میان ایران و ژاپن برای کمک به توسعه اقتصادی را هم داده است. کمکی که زمینه‌های علمی و فرهنگی و زیست محیطی و دیگر زمینه‌ها را در بر می‌گیرد.

    آن‌طور که مهر گزارش داده روحانی هم در این دیدار موافقت خود با توسعه روابط با ژاپن را ابزار کرد و گفت: توافق هسته ای فرصتی برای تقویت هر چه بیشتر روابط دو کشور است و ما می توانیم در زمینه های حمل و نقل، محیط زیست و مسایل فرهنگی و علمی و دانش های نوین و از جمله در عرصه انرژی صلح آمیز هسته ای، همکاری کنیم.

    روحانی اظهار کرد: مراکز علمی و فنی ایران و ژاپن باید با یکدیگر در ارتباط باشند و روابط خود را گسترش دهند.

    رئیس جمهور سپس به موضوع گسترش تروریسم در منطقه اشاره کرد و گفت: برای ریشه کردن تروریسم باید به سمت ارتقای توسعه و رفاه منطقه رفت تا گروههای تروریستی به راحتی نتوانند دامنه فعالیت خود را با بهره گیری از فقر جوامع توسعه دهند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو