عصر بازار

علی رستگار، مدیرعامل:

بانک ملت در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی، گام های بسیار بزرگی برداشته است

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک ملت گفت: بانک ملت در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی گام های بسیار بزرگی برداشته است.

بانک ملت در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی، گام های بسیار بزرگی برداشته است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، علی رستگار در نخستین جلسه کارگروه اقتصادمقاومتی در سال جاری که با حضورارسلان فتحی پور رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، دکتر پورابراهیمی عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار، دکتر خاندوزی مدیر دفتر مطالعات اقتصادی مرکزپژوهش های مجلس و محمد بیگدلی رییس هیات مدیره، حسن روستا و کوروش معدلت اعضای هیات مدیره برگزار گردید، افزود: تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی در بانک ملت، تشکیل دفتر انرژی در راستای حمایت از توسعه بخش نفت و گاز و فرآورده های آن، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به اقشار مختلف، حمایت از کنفرانس های علمی، اجتماعی و فرهنگی مرتبط با اقتصاد مقاومتی، اعطای تسهیلات مختلف به واحدهای تولیدی داخلی با هدف افزایش توان تولید داخلی و امضای تفاهمنامه های ارائه خدمات بانکداری شرکتی به موسسات و نهادهای مختلف در راستای تقویت آنها و نیز بهره وری بیشتر خدمات بانکی از جمله اقدامات این بانک در راستای اقتصاد مقاومتی است.
    وی با اشاره به تشکیل گروه توسعه کارآفرینی در بانک ملت گفت: این گروه با هدف تامین مالی کارآفرینی و حمایت از اقتصاد دانش بنیان در بانک تشکیل شده است .
    مدیرعامل بانک ملت ادامه داد: باتوجه به تاکید رهبر معظم انقلاب، در جلسه دیدار با اعضای هیات دولت بر ضرورت به کارگیری و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی، بانک ملت مصمم است تا قدم های محکم تری را در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بردارد.
    رستگار بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: اقتصاد مقاومتی باعث می شود تا اقتصاد کشور از تحریکات جهانی و سیاست کشورهای ابرقدرت تاثیر نپذیرد و صرفاً متکی به نیروی داخلی و صنعتگران باشد.
    رستگار افزود:  اقتصاد باید درون زا باشد و در واقع متکی به امکانات کشور باشد و البته به این معنا نیست که اقتصاد ایران در کشور محصور و محدود شود.
    مدیرعامل بانک ملت، تکیه به تولید داخلی و نگاه به درون، کاهش وابستگی به نفت، توجه به اقتصاد دانش بنیان و شرکت های دانش بنیان و مدیریت مناسب نظام اقتصادی، گفتمان سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی و سرمایه انسانی و حفظ عدالت در مورد همگان را از محور های  مهم اقتصاد مقاومتی دانست.
    وی موارد مهمی که در کمیته اقتصاد مقاومتی قابل طرح است را تبیین کرد و گفت: برنامه های حمایت ازتولید و صنعت داخلی، حمایت از توسعه اقتصاد دانش بنیان و شرکت های دانش بنیان، حمایت از صنعت نفت و توسعه فرآورده های نفتی به طور ویژه، توسعه سیستم ها و سامانه های داخلی بانک در راستای اقدامات فوق و نیز شفافیت مالی و توسعه گفتمان اقتصاد مقاومتی در سطح بانک و حوزه مالی و بانکی کشور از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
    وی افزود: بانک ملت این توانایی را دارد که با ارائه خدماتی در سراسر کشور، وابستگی اقتصاد کشور را به نفت را کاهش دهد و به اقتصاد دانش بنیان و شرکت های دانش بنیان کمک کند.
    دکتر محمدحسین ادیب، مشاور مدیرعامل بانک ملت نیز با اشاره به اقدامات این بانک و تاثیرات آن درحوزه اقتصاد مقاومتی گفت: بانک ملت درتامین مالی صنایع  بالادستی نفت و همچنین تامین مالی خرید گندم از کشاورزان و سرمایه گذاری در حوزه انرژی اقدامات بزرگی انجام داده است.
    وی افزود: در آغاز کار دولت یازدهم 7 میلیون تن گندم وارد کشور می شد و امروز این رقم به یک میلیون تن رسیده است و بانک ملت با تامین مالی طرح خرید نقدی گندم از کشاورزان سهم قابل توجهی از این موفقیت را دارد و به تولید داخلی کمک شایانی کرده است .
    مشاور مدیر عامل بانک ملت تاکیدکرد: دولت یازدهم در چهارچوب اقتصاد مقاومتی طرح خروج غیر تورمی از رکود را مطرح کرد و در لایحه ای که به قانون تبدیل شد ، از عرضه به عنوان مشکل اساسی در اقتصاد یادشده است و بانک ملت بر این اساس با سرمایه گذاری در حوزه انرژی به ویژه پارس جنوبی و پالایشگاه ستاره خلیج فارس، سرمایه گذاری های بزرگی در تامین منابع برای تقویت و افزایش بخش عرضه انجام داده است که افزایش تولیدات پارس جنوبی از این جمله است.
    وی با تاکید بر نقش محوری بانک ملت در تامین مالی فازهای مختلف پارس جنوبی گفت: افزایش تولیدات پارس جنوبی، معادل صادرات 4 میلیون بشکه نفت است و این پروژه نقش زیادی در افزایش رشد تولید ناخالص داخلی کشور خواهد داشت.
    وی افزود: بانک ملت با تامین مالی پالایشگاه ستاره نفت خلیج فارس در خودکفایی کشور از واردات بنزین و همچنین تولید بنزین پاک نقش بزرگی ایفا کرده است ضمن این که با مشارکت در گازرسانی به مناطق محروم ، مصرف فرآورده گران نفت را در کشور کاهش خواهد داد.
    مشاور مدیرعامل بانک ملت خاطرنشان کرد: این بانک کمترین هزینه تامین منابع را در کل کشور دارد و با اتکا به منابع انسانی خلاق و مبتکر و با ایمان خود هم در بخش جذب منابع و هم در اعطای تسهیلات کاملا  حرفه ای و بهداشتی عمل کرده است.
    دکتر خاندوزی، مدیر دفتر مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش های مجلس نیز با قدردانی از اقدامات بانک ملّت در بخش های مختلف گفت: مجموع اقدامات بانک ملّت در شرایط کنونی سیستم بانکی، جای مباهات دارد این در حالی است که بسیاری از بانک ها و موسسات مالی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند.
    وی افزود: بانک ملّت با توجّه به مجموع اقدامات صورت گرفته و همچنین کارگروه های مختلفی که در زمینه اقتصاد مقاومتی برگزار کرده است، فرصت خوبی دارد تا بتواند مجموع مطالعات و پژوهش های خود را به عنوان یک چهارچوب، ضابطه و معیار برای سنجش وضعیت اقتصاد مقاومتی در سیستم بانکی ارائه کند.
    مدیر دفتر مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش های مجلس افزود: بر اساس این چارچوب ها می توان به صورت سالیانه عملکرد بانک ها و موسسات مالی را در حوزه اقتصاد مقاومتی ارزیابی کرد.
    وی افزود: با تعریف این شاخص ها با کمک بانک ملّت، در سطح ملّی انگیزه مضاعفی برای فعالیّت در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی فراهم می شود که در کل به نفع کشور و اقتصاد آن است
    دکتر پورابراهیمی، عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای پول و اعتبار هم گفت: پس از ابلاغ اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب، بانک ملت با ایجاد کارگروه اقتصاد مقاومتی اقدامات موثری را انجام داده و نتایج این کارگروه ها منجر به پیش نویس قانون اقتصاد مقاومتی شده است.
    وی با قدردانی از اقدامات بانک ملت گفت: این بانک در حوزه انرژی اقدامات موثری انجام داده که نمونه آن پروژه عظیم ستاره نفت خلیج فارس است که با بهره برداری از آن نتایج ارزشمندی برای کشور و مردم رقم خواهد خورد.
    دکتر پورابراهیمی افزود: هر جا که بین دولت و نمایندگان، تعامل خوبی برقرار شده، نتایج و خروجی کار بسیار خوب بوده است. در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز امیدواریم با کمک سیستم بانکی به فرامین مقام معظم رهبری جامۀ عمل بپوشانیم.
    در نخستین جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی دکتر رستگار مشاور عالی مدیرعامل، دکتر ادیب و دکتر بغزیان مشاوران مدیرعامل و دکتر کیماسی رییس مرکز تحقیقات و مدیریت استراتژیک بانک ملت نیز  حضور داشتند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی