عصر بازار

نرخ سود وام ازدواج و بافت‌های فرسوده ۱۰درصد شد

عصر اعتبار- سخنگوی دولت با تاکید بر اجرای مصوبه هشتم آبان سال گذشته هیئت وزیران گفت: در خصوص اعطای تسهیلات ارزان قیمت به زوج های جوان،‌ احیای بافت های فرسوده و حاشیه شهرها متعهد هستیم تسهیلات با نرخ حداکثر ۱۰ درصد پرداخت شود.

نرخ سود وام ازدواج و بافت‌های فرسوده ۱۰درصد شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمد باقر نوبخت در نشست خبری امروز افزود: در شش ماه نخست امسال 106 میلیارد تومان بابت یارانه شیر رایگان مدارس ، مبلغ خوبی هم برای یارانه افزایش تولید کمباین و 50 میلیارد تومان بابت افزایش صادرات خدمات فنی و مهندسی به ترتیب به وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت معدن و تجارت پرداخت شده است.

    وی گفت: همچنین 83 میلیارد و 504 میلیون تومان برای یارانه کارخانه های سیمان مازوت سوز که اغلب در مناطق کمتر توسعه یافته واقع شده است و همچنین بابت جابه جایی حمل و نقل ریلی بار و مسافر به ازای هر تن 23 تومان و در مجموع 150 میلیارد تومان به وزارت راه و شهر سازی پرداخت شده است.
    نوبخت به اشاره به پرداخت 360 میلیارد تومان یارانه سبد کالا در شش ماهه اول امسال گفت: ‌همچنین 10 میلیارد تومان بابت یارانه کارخانه قند دزفول پرداخت شده است.
    سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه واحدهای تولیدی برای افزایش تولید به مساعدت دولت نیاز دارند، گفت: تا پایان امسال نیز 200 میلیارد تومان دیگر طبق توافق با وزارت صنعت ، معدن و تجارت بابت پرداخت تفاوت سود به واحدهای تولیدی پرداخت خواهد شد.
    نوبخت با اشاره به بازدید روز گذشته از یکی از واحدهای خودروسازی کشور گفت: صنعت خودرو ، صنعت بزرگ کشور است که 100 هزار میلیارد تومان دارایی موجود دارد و فعالیت این صنعت در اشتغال و رشد اقتصادی موثر است.
    وی تصریح کرد : از طرفی مردم و مصرف کنندگان از خودروسازان داخلی محصولات باکیفیت و قیمت مناسب را انتظار دارند.
    نوبخت افزود: دولت همان طور که پای صحبت مردم می نشیند موظف است پای صحبت خودرو سازان نیز بنشیند و باید به انها کمک کنیم تا بتوانند محصولات خود را با کیفیت و قیمت مناسب بدهند.
    سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: بر اساس اقتصاد مقاومتی نیز تقویت صنعت داخلی اولویت دارد.
    وی با اشاره به سرمایه گذاری های صنعت خودرو کشور گفت: نباید تولید داخل را کنار بگذاریم زیرا حذف تولید داخلی به معنای واردات بی رویه محصولات خارجی است که دولت با آن مخالف است و سیاست اقتصاد مقاومتی هم بر تولید داخل تاکید دارند.
    نوبخت همچنین گفت: علاوه بر بخش صنعت نشست های مشترکی نیز با وزیر جهاد کشاورزی و وزیر راه و شهر سازی برگزار شد تا انتظارات آنها نیز برآورده شود.
    وی گفت: در نشستی که شب گذشته با وزیر راه و شهر سازی داشتیم بر اجرای برنامه هایی برای تحرک به بخش مسکن که تاثیر مستقیم در رشد و اشتغال دارد ، تاکید شد.
    سخنگوی دولت با تاکید بر اجرای مصوبه هشتم آبان سال گذشته هیئت وزیران گفت: در خصوص اعطای تسهیلات ارزان قیمت به زوج های جوان،‌ احیای بافت های فرسوده و حاشیه شهرها متعهد هستیم تسهیلات با نرخ حداکثر 10 درصد پرداخت شود و بقیه را سازمان مدیریت و برنامه ریزی متعهد شده است.
    نوبخت تاکید کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی به عنوان نهاد برنامه ریز کشور برای شش ماه اینده برنامه مکتوب دارد و برای بعد از لغو تحریم ها نیز برنامه جامع داریم و همچنان اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در دستور کار دولت است.
    سخنگوی دولت : ستاد اقتصاد مقاومتی طبق نظر مقام معظم رهبری بازسازی شد و امیدواریم اجرای این برنامه ها ، رفاه و توسعه را برای مردم به همراه داشته باشد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی