عصر بازار

بر اساس مصوبه هیئت وزیران ؛

سقف تضمین سپرده صندوق ضمانت تعیین شد

عصر اعتبار- سقف تضمین برای هر سپرده گذار در هر یک از بانک ‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی در صندوق ضمانت سپرده‌‌ها برای سال های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ به میزان ۱ میلیارد ریال تعیین شد.

سقف تضمین سپرده صندوق ضمانت تعیین شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، این بانک در بخشنامه ای به شبکه بانکی مصوبه هیئت وزیران در خصوص‌ سقف تضمین سپرده صندوق ضمانت را به شرح زیراعلام کرد:
    1- سقف تضمین برای هر سپرده گذار در هر یک از بانک ‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی در صندوق ضمانت سپرده‌‌ها برای سال های 1393 و 1394 مبلغ  1 میلیارد ریال تعیین می شود.
    2- استفاده بانک‌ها و موسسات اعتباری از ظرفیت های قانونی صندوق ضمانت سپرده ها منوط به پرداخت کامل حق عضویت مقرر در مهلت های تعیین شده توسط صندوق است.
    3- تشخیص موارد و مصادیق سپرده نزد بانک ها و موسسات اعتباری با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.
    همچنین بانک مرکزی در این بخشنامه  با تاکید بر حسن اجرای ضوابط جاری و نظارت کافی در این خصوص، آورده است : بر اساس مفاد «آیین‌نامه میزان و نحوه دریافت حق عضویت در صندوق ضمانت سپرده‌ها»، مصوب هیئت وزیران، تمامی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی موظفند در زمینه ارایه اطلاعات و آمار درخواستی صندوق ضمانت سپرده‌ها و پرداخت به موقع حق‌عضویت‌ها به آن صندوق، همکاری لازم را معمول دارند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی