عصر بازار

مشاور امور بانوان وزیر کار:

درآمد زنان صرف آموزش و سلامت خانواده می‌شود

عصر اعتبار- مشاور امور بانوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه شکاف بین زنان و مردان در بحث کارآفرینی و اشتغال همچنان وجود دارد، گفت: زنان بیش از مردان درآمد خود را صرف آموزش و سلامت خانواده می‌کنند.

درآمد زنان صرف آموزش و سلامت خانواده می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، وحیده نگین اظهار کرد: در حال حاضر 81 درصد بیمه شدگان صندوق تامین اجتماعی را مردان و 19 درصد را زنان تشکیل می‌دهند و به دلیل اشتغال زنان در مراکز غیر رسمی نسبت بیمه شدگان مرد صندوق بیمه تامین اجتماعی به بیمه شدگان زن بیشتر است.

    وی ادامه داد: چنانچه وزارت کار با برنامه‌ریزی و سیاستگذاری لازم مشاغل غیر رسمی و پاره وقت را تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار بدهد به ساماندهی اشتغال زنان کمک کرده است.

    مشاور امور بانوان وزیر کار با بیان اینکه زنان بیشتر از مردان درآمدشان را صرف آموزش و بهداشت خانواده می‌کنند،‌گفت: دستاورد اشتغال زنان در حوزه سلامت، آموزش و بهداشت خانواده بسیار خوب است و مطالعات نشان داده اشتغال زنان در تشکل‌های تعاونی‌ها می‌تواند هم برای خانواده مفید باشد و هم موجب ایجاد تعادل بین کار و زندگی خانوادگی شود.

    نگین تصریح کرد: علیرغم آنکه طی سالهای گذشته زنان جامعه موفق به از بین بردن شکاف میان زنان و مردان در بحث‌ آموزش و تحصیلات شده‌اند اما همچنان بین کارآفرینی و اشتغال این دو گروه فاصله بسیاری وجود دارد.

    به گفته وی اقتصاد کشور در شرایط کنونی نیازمند مقاوم‌سازی است و نمی‌توان توانایی زنان را به عنوان نیمی از جمعیت کشور نادیده گرفت.

    مشاور امور بانوان وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در پایان با تاکید بر مزیتهای حضور زنان در تشکل‌های تعاونی گفت: فعالیت در تعاونی‌ها زمینه مشارکت اجتماعی بانوان را بیشتر می‌کند و موجب افزایش سرمایه‌های اجتماعی می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو