عصر بازار

برداشت بی‌سابقه طلا از بازار شانگهای

عصر اعتبار- سرمایه گذاران امسال رکورد بالایی طلا از بازار بورس طلای شانگهای خارج کردند که نشانه‌ دیگری از بهبود تقاضای چین در پی ریزش بازار سهام و شوک کاهش ارزش یوان این کشوراست.

برداشت بی‌سابقه طلا از بازار شانگهای
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، طبق آماری که در وب سایت بورس طلای شانگهای منتشر شده است، برداشت طلا تا 18 سپتامبر 37 درصد افزایش یافته و به 1891.9 تن در مقایسه با 1380 تن در مدت مشابه سال گذشته رسید.

    معاملات این بازار که بزرگترین بازار معاملات نقدی طلا در جهان است، در هشت ماه اول امسال 150 درصد افزایش یافت.

    قیمت جهانی طلا در مقایسه با رکورد بالایی که در سال 2011 داشت، حدود 40 درصد کاهش یافته و به کمترین سطح در پنج سال گذشته رسیده است. این امر به افزایش تقاضا از سوی چین و هند که بزرگترین مصرف کنندگان این فلز ارزشمند در جهان هستند، کمک کرده است.

    خرید طلا در هند ممکن است در سه ماهه پایانی سال 2015 حداکثر 15 درصد افزایش پیدا کند و به بالاترین میزان از سال 2012 تاکنون برسد. واردات طلای چین از هنگ کنگ در ماه اوت نسبت به اوت سال 2014 دو برابر شد و صادرات سوییس به سرزمین اصلی چین در ماه گذشته 49 درصد افزایش یافت.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، افزایش برداشت و معاملات طلا منعکس کننده رشد مستمر تقاضای چین برای این فلز زرد است.

    شورای جهانی طلا در گزارش اوت خود برآورد کرد چین و هند هر یک در سال جاری میلادی 900 تا هزار تن طلا مصرف می‌کنند. چین سرگرم افزایش ذخایر طلای رسمی بوده و روز جاری اعلام کرد میزان ذخایرش یک درصد افزایش یافته و به حدود 1694 تن رسیده است که پنجمین ذخایر طلای رسمی بزرگ جهان به شمار می‌رود. با اینهمه طلا تنها حدود 1.6 درصد از ذخایر خارجی چین را تشکیل می‌دهد.

    طبق آمار سازمان گمرک فدرال سوییس، صادرات طلای سوییس به سرزمین اصلی چین 17 تن در اوت بود در حالیکه صادرات به هنگ کنگ در مقایسه با ژوییه، بیش از دو برابر افزایش یافته و به 36.2 تن رسید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی