عصر بازار

پیش‌بینی کاهش درآمد بانک‌های عربستان و امارات

عصر اعتبار- موسسه رتبه بندی استاندارد اند پورز اعلام کرد بر اساس پیش‌بینی‌ها درآمد بانک‌ کشورهای حوزه خلیج فارس در چند سه ماهه آتی روندی کاهشی را در پیش خواهد گرفت.

پیش‌بینی کاهش درآمد بانک‌های عربستان و امارات
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از بلومبرگ، موسسه رتبه بندی استاندارد اند پورز اعلام کرد بر اساس پیش بینی ها بانک های 6 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس طی چندین سه ماهه آتی کاهش درآمد را تجربه خواهند کرد.

    بر اساس این گزارش، این کاهش در اعضای مهم این شورا، عربستان و امارات نیز روی خواهد داد که اصلی ترین علل آن کاهش جهانی قیمت نفت و در نتیجه درآمدهای نفتی در این کشورها و نکول در بازپرداخت وام های پرداختی این بانک ها است.

    در حال حاضر قوانین سختگیرانه در ارائه وام مسکن در عربستان و در نتیجه کاهش معاملات و رشد در بخش دارایی در این کشور، بر این روند افزوده است.

    این موسسه تأکید کرده است که درآمد خالص 26 بانک بزرگ موجود در 6 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس به حدود 10 درصد در سال 2015 افت خواهد کرد و این روند کاهشی درآمد در سال 2016 تشدید خواهد شد.

    بر اساس این گزارش،  اعتبار این بانک ها نیز در این مدت کاهش خواهد یافت.

    بنا به گفته کارشناسان نشانه های تضعیف این بانک ها در درآمدهای بهره ای و غیر بهره ای نمایان شده است.

    بنا به گزارش استاندارد اند پورز، به دلیل وابستگی شدید کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به درآمدهای نفتی و کاهش شدید قیمت نفت در جهان طی ماه های گذشته، هزینه کردهای عمومی در این کشور ها نیز به شدت کاهش یافته است.

    قیمت نفت از اواسط سال 2014 تا کنون بیش از 60 درصد کاهش یافته و از حدود 110 دلار در هر بشکه به حدود 45 دلار در شرایط کنونی کاهش یافته است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی