عصر بازار

با تقویت احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا

قیمت طلا کاهش یافت

عصر اعتبار-با ارائه آمارهای شغلی مناسب و تقویت احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا و نیز تعطیلی یک هفته‌ای در چین، قیمت طلا با ۱.۵ دلار کاهش به قیمت ۱۱۱۳.۸ دلار به فروش رفت.

قیمت طلا کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت طلا با 1.5 دلار کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت 1113 دلار و 80 سنت معامله شد. امروز طلا در کم‌ترین زمان به قیمت 1110 دلار و 60 سنت و در بیش‌ترین زمان به قیمت 1147 دلار و 30 سنت به فروش رفت. قیمت امروز این فلز زرد نسبت به یک ماه گذشته 26 دلار و نسبت به یک سال گذشته 99 دلار و 20 سنت با کاهش همراه بود.

    خبرگزاری رویترز درباره دلایل کاهش قیمت طلا نوشته است، انتشار آمارهای قوی از اشتغال در آمریکا، گمانه‌زنی برای افزایش نرخ بهره در آمریکا را افزایش داد و به همین دلیل قیمت طلا روند کاهشی پیدا کرد.

    به گزارش رویترز اقتصاد ضعیف چین و همچنین تعطیلی یک هفته‌ای در این کشور که از سه‌شنبه آغاز شده است نیز تا حدودی قیمت طلا را تحت فشار قرار داد. تاجران همچنان درانتظار آمارهای غیرکشاورزی آمریکا هستند که احتمالاً روز جمعه منتشر می‌شود.

    براساس این گزارش گرچه بخش اشتغال بخش خصوصی 200 هزار در ماه سپتامبر تحقق یافته است، اما براساس آمار فعالیّت‌ کارخانه‌ها در این کشور روند کاهشی داشته است.

    تحلیل‌گر ANZ گفته است، «قیمت طلا تحت فشار آمارهای شغلی آمریکا قرار گرفته است» و تقویت آمارهای غیرکشاورزی که در روز جمعه منتشر می‌شود می‌تواند به کاهش بیش‌تر قیمت طلا منجر شود.

    بانک مرکزی آمریکا با ارائه آمارهای جدید گفته است، «اکنون دیگر وقت افزایش نرخ بهره رسیده است» اگرچه SPDR بزرگ‌ترین صندوق حمایت طلا سرمایه این صندوق را با رشد 0.48 درصدی به 687.42 تن در روز چهارشنبه رساند، اما در افزایش قیمت این فلز زرد موفق نبود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی