عصر بازار

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید

جزئیات پرداخت وام به متقاضیان در صندوق کارآفرینی امید

عصر اعتبار- مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید درباره نحوه ضمانت های صندوق گفت: برای وام تا سقف۱۰۰ میلیون تومان یک ضامن رسمی یا قراردادی یا دارای جواز کسب، برای فعالیت های کارآفرینی و کارفرمایی، متقاضی می‌تواند با سندی معادل ۱۲۰ درصد کل تسهیلات را جایگزین ضامن کند.

جزئیات پرداخت وام به متقاضیان در صندوق کارآفرینی امید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنمی، اصغر نوراله زاده درباره انواع تسهیلات و حداکثر سقف پرداخت آن گفت: عمده ی تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در حوزه ی اشتغال به سه بخش خویش فرمایی که سقف آن 300 میلیون ریال، خانگی که سقف آن 100 میلیون ریال و بخش کارآفرینی که سقف آن یک میلیارد ریال برآورد شده است، تقسیم می‌شود.
    وی ادامه داد:به این شکل متقاضیان دریافت وام 300 میلیون ریال، به راحتی از شعب استان ها می‌توانند درخواست کنند و با تصمیم گیری استان مربوطه، تسهیلات را دریافت نمایند. در حوزه ی کارآفرینی ، تا سقف 500 میلیون ریال مسئولیت بر عهده ی استان‌ها است. اما در خواست بالای 500 میلیون ریال، پرونده به ستاد مرکزی صندوق فرستاده شود تا بعد از ارزیابی‌های لازم مجوز دریافت صادر می شود.
    وی در پاسخ به اینکه چه ضمانت نامه هایی از متقاضیان دریافت می‌شود گفت: برای پرداخت تا سقف صد میلیون ریال، تعهد یک ضامن که می‌تواند کارمند رسمی، کارمند قراردادی و یا فرد دارای جواز کسب معتبر باشد و برای تسهیلات بیشتر، با  افزایش تعداد ضامن، پرداخت انجام می‌شود. در فعالیت های کارآفرینی و کارفرمایی، متقاضی می  تواند با سندی که معادل 120 درصد کل تسهیلات ارزش دارد به جای ضامن استفاده کند. همچنین متقاضیان می  توانند از ضمانت نامه های بانکی نیز استفاده کنند.
    وی در پاسخ به اینکه به طور معمول از مراجعه متقاضی و تشکیل پرونده تا اخذ تسهیلات از صندوق چقدر زمان صرف می‌شود گفت:طبق بررسی های انجام شده، به طور متوسط زمان مورد انتظار برای دریافت وام، حدود دو ماه است.
    نوراله زاده با اشاره به برنامه ها و فعالیت های جدید صندوق در جهت حمایت از کسب و کارهای خرد، مددجویان موسسات خیریه را ظرفیت های عظیم بر شمرد که قادرند علی رغم مشکلات جسمی و ناتوانی مالی، محصولات مناسب و با کیفیت تولید کنند.
    مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اعلام آمادگی صندوق در جهت حمایت از موسسات خیریه کارآفرین اظهار داشت: صندوق کارآفرینی امید علاوه بر حمایت مالی از موسسات خیریه که اقدام به کارآفرینی برای مددجویان خود می‌کنند می‌ تواند در زمینه مشاوره شغلی و کمک به ایجاد بازار فروش محصولات موسسات نیز همکاری نماید.
    وی مهمترین مشکل تولید در ایران را موانع بر سر راه ایجاد بازار فروش مناسب دانست و افزود: بیشترین ارزش افزوده در تمام مراحل تولید از تهیه موارد اولیه ، طراحی ،‌تولید تا فروش را همواره در بخش فروش کالا و محصولات شاهد هستیم و اگر ما بتوانیم موسساتی را که صرفاٌ‌ کار مشاوره، بازاریابی و فروش را انجام می دهند شناسایی و ساماندهی کنیم می توانیم کمک شایانی به تولیدات کسب و کارهای خرد و کوچک و خانگی کنیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی