عصر بازار

جزئیات کلاهبرداری ۴۰ میلیارد تومانی از صرافان چهارراه استانبول!

عصر اعتبار- دو دلال غیررسمی بازار ارز با جلب اعتماد حدود ۳۰ صراف در چهار راه استانبول بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان از این افراد کلاهبرداری کردند و متواری شدند.

جزئیات کلاهبرداری ۴۰ میلیارد تومانی از صرافان چهارراه استانبول!
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، تعدادی از صرافان چهارراه استانبول در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفتند : دو نفری که کلاهبرداری کرده اند از بستگان نزدیک یکی از صرافان شناخته شده و مورد اعتماد بازار ارز هستند که با جلب اعتماد سایر صرافان در بازار غیررسمی به صورت معامله آتی و بر اساس اعتماد معامله انجام می دادند.
    این صرافان اصافه کردند : اعتماد از روش های معامله میان دلالان و صرافان در بازار غیررسمی ارز است و از طرفی با توجه به سه دهه فعالیت فامیل نزدیک آنها در بازار ارز ، اعتماد به دو فرد مذکور افزایش یافته است.
    آنها ادامه دادند : افراد مذکور در هفته های اخیر نیز از فعالان بازار ارز با قیمت های مناسب و بالاتر از قیمت بازار انواع ارز به روش معامله آتی خریداری کردند که دو روز روز قبل رقم مورد معامله با حدود 30 صراف بالغ بر 40 میلیارد تومان شد.
    صرافانی که دلار ، یورو و درهم به افراد مذکور داده بودند روز گذشته متوجه شدند کلاهبرداران به تعهداتشان عمل نکرده و متواری شده اند.
    هم اکنون دو نفر از نزدیکان دو متهم ، بازداشت شده اند اما متهمان اصلی متواری هستند.
    مدیرکل حراست بانک مرکزی هم در مصاحبه تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت : بانک مرکزی در اطلاعیه های مختلف درباره هوشیاری مردم در بازار ارز و معامله در بازار رسمی هشدار داده است .
    عبدالملکی افزود : افرادی که به کلاهبرداری مبادرت کرده اند از فعالان بازار غیررسمی هستند که با اعتمادسازی و وعده و وعید به سایر صرافان ، پول آنها را جمع آوری و فرار کرده اند.
    وی خاطرنشان کرد : این پرونده در مراجع انتظامی در حال بررسی است و جزئیات آن در اطلاعیه های بعدی منتشر خواهد شد.
    مدیرکل حراست بانک مرکزی تصریح کرد : مردم به هشدارهای بانک مرکزی توجه کنند و به هیچ وجه برای خرید و فروش ارز به سراغ دلالان سرپایی و صرافان فاقد مجوز نروند.
    عبدالملکی با تاکید بر اجرای دستورالعمل بانک مرکزی برای ساماندهی صرافان گفت : این آخرین اتمام حجت به فعالان بازار غیررسمی شامل دلالان سرپایی و صرافی های غیر مجاز است.
    وی گفت : بانک مرکزی و دستگاه های امنیتی و انتظامی فعالان غیرمجاز بازار ارز را شناسایی کرده اند و بارها به این افراد برای قرار گرفتن زیر چتر نظارتی بانک مرکزی هشدار داده شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی