عصر بازار

فرجام‌خواهی بانک مرکزی برای جلوگیری از مصادره ۱.۷۵ میلیارد دلار ایران در آمریکا

عصر اعتبار- دیوان عالی آمریکا تقاضای فرجام خواهی بانک مرکزی ایران در مورد حکم ۱.۷۵ میلیارد دلاری یک دادگاه آمریکایی به نفع گروه های صهیونیستی را مورد استماع قرار خواهد داد.

فرجام‌خواهی بانک مرکزی برای جلوگیری از مصادره ۱.۷۵ میلیارد دلار ایران در آمریکا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، دیوان عالی آمریکا تقاضای فرجام خواهی بانک مرکزی ایران در مورد حکم 1.75 میلیارد دلاری یک دادگاه آمریکایی به نفع گروه های صهیونیستی را مورد استماع قرار خواهد داد.
    قضات روز پنجشنبه گفتند، آنها یک حکم دادگاه استیناف که بر اساس آن بانک مرکزی ایران محکوم به پرداخت غرامت به چند صد خانواده کشته شدگان یا مجروحان حملات ادعایی تحت حمایت ایران را مورد بررسی مجدد قرار می دهند.
    گروه های صهیونیستی با هدف فشار به ایران و سنگ اندازی در برابر توافق هسته ای ایران و غرب خواستار پرداخت غرامت به خانواده های افرادی شده اند که در جریان حملات گروه های مقاومت از جمله در لبنان و فلسطین اشغالی کشته شده اند.
    بانک مرکزی ایران استدلال کرده که توقیف دارایی های آن در تضاد با موافقتنامه های معاهداتی بین دو دولت ایران و آمریکاست. پول متعلق به بانک مرکزی ایران پس از آن توقیف شد که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در سال 2012 دستور داد دارایی های ایران از جمله دارایی های بانک مرکزی این کشور توقیف شود.
    پیش بینی می شود هر خانواده شاکی در این پرونده پس از کسر دستمزد وکلا، حدود 5 میلیون دلار دریافت کند.
    به گزارش تسنیم، ایران تاکنون در دادگاه های آمریکا به پرداخت بیش از 40 میلیارد دلار غرامت به خانواده های آمریکایی های کشته شده توسط گروه های مقاومت محکوم شده است که البته به دلیل محدودیت های قانونی هیچ کدام به مرحله اجرای حکم نرسیده است.
    اکنون مخالفان توافق هسته ای در صدد برآمده اند در کنگره آمریکا مسیری برای پرداخت این غرامت ها بیابند و طرحی در این زمینه در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسیده است اما انتظار نمی رود در مجلس سنا نیز طرح ناظر آن به تصویب برسد چرا که در صورت تبدیل شدن به قانون به منزله نقض توافق هسته ای از سوی دولت آمریکا خواهد بود. 

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو