عصر بازار

افزایش سقف اوراق خرید مسکن تا ۶۰ میلیون تومان به بانک مرکزی رفت

عصر اعتبار- در پی انتشار خبری در خبرگزاری فارس مبنی بر بررسی پیشنهاد افزایش سقف اوراق مسکن به ۶۰ میلیون تومان در بانک مرکزی مدیر طرح و برنامه بانک مسکن با تایید این خبر اعلام کرد: افزایش سقف اوراق مسکن به ۶۰ میلیون تومان در انتظار تائید بانک مرکزی است.

افزایش سقف اوراق خرید مسکن تا ۶۰ میلیون تومان به بانک مرکزی رفت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، محمدحسن مرادی درباره افزایش وام 35میلیون تومانی فعلی بانک مسکن که خریداران با اوراق تسهیلات آن را دریافت می‌کنند به رقم 60 میلیون تومان گفت: طرحی از سوی بانک مسکن به بانک مرکزی ارائه شده است که بر اساس آن مشتریان و خریداران مسکن ساکن شهرهای زیر 200 هزار نفر، بالای 200 هزار نفر و تهران بتوانند با استفاده از اوراق تسهیلات، به ترتیب وام‌های 40، 50 و 60 میلیون تومانی (که این رقم بدون احتساب 10 میلیون تومان وام جعاله است) دریافت کنند.

    وی افزود: البته هنوز این طرح از سوی بانک مرکزی تأیید نشده است.

    چندی پیش خبرگزاری فارس منتشر کرد که بانک مرکزی پیشنهاد بانک مسکن مبنی بر افزایش سقف وام اوراق مسکن تا سقف 60 میلیون تومان را در دست بررسی دارد، هر چند این بررسی یک سال به طول انجامیده و هنوز با این پیشنهاد موافقت نشده است.

    بنابراین گزارش، بانک مرکزی با گذشت حدود یک سال از پیشنهاد افزایش سقف وام اوراق مسکن (حق تقدم) همچنان این پیشنهاد را در دست بررسی دارد و به نظر می رسد نظر بانک مرکزی این است که سقف این اوراق برای تهران بیش از 60 میلیون تومان افزایش نیابد.

    بنابراین گزارش، سقف کنونی وام اوراق مسکن 35 میلیون تومان است و احتمال دارد که برای مراکز استان ها سقف این وام برای شهرهای بالای 200 هزار خانوار 50 میلیون و برای شهرهای زیر 200 هزار خانوار 40 میلیون تومان باشد.

    *مکاتبات بانک مسکن با بانک مرکزی برای افزایش سقف اوراق مسکن یک ساله شد

    طبق گزارشهای به دست آمده یک سال است که بانک مسکن در خصوص افزایش سقف اوراق مسکن با بانک مرکزی مکاتبه می کند تا بتواند بانک مرکزی را به پذیرش این پیشنهاد ترغیب کند.

    به نظر می رسد این افزایش سقف اوراق مسکن در این وضعیت رکودی بازار می تواند بسیار موثر و حائز اهمیت باشد و بازار مسکن را که محرک اقتصادی محسوب می‌شود و دچار رکودی بسیار طولانی شده است را از رکود خارج کند.

    البته این روزها علاوه بر افزایش سقف اوراق مسکن، بحث پرداخت تسهیلات 100 میلیونی ساخت به انبوه سازان و انتقال آن به خریداران نیز مطرح است که اگر به تایید برسد می تواند موجب رونق ساخت و ساز بدون افزایش قیمت شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو