عصر بازار

تحلیل وضعیت رکودی در بخش مسکن

چه زمانی رونق به بازار مسکن برمی‌گردد؟

عصر اعتبار- رییس اتحادیه املاک شمیرانات معتقد است که «سال ۱۳۹۵ سال شکوفایی اقتصاد باشد و اگر این شکوفایی هم رخ دهد، اتفاقا من فکر می‌کنم به سرعت در بخش مسکن جواب ندهد.

چه زمانی رونق به بازار مسکن برمی‌گردد؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» ، رضا قاسمی با حضور در کافه‌خبر، در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره وضعیت بازار مسکن گفت: «وضعیت بازار خوب است و افرادی هستند که منتظر هستند که از آسمان ببارد، اما دوستانی ما داریم که خوب کار می‌کنند.»

    رییس اتحادیه املاک شمیرانات با اشاره به رکود بازار تصریح کرد: «کسانی که در سیستم هستند، تمایل دارند که اقتصاد را جدای از سیاست بدانند، در حالی که اقتصاد ما کاملا سیاسی است؛ البته اقتصاد دنیا کاملا سیاسی است. این مساله باعث می‌شود که هر اتفاقی، انعکاس در بخش‌هایی اقتصادی پیدا کند.»

    قاسمی عنوان کرد: «فکر می‌کنم سال 1395 سال شکوفایی اقتصاد باشد و اگر این شکوفایی هم رخ دهد، من فکر می‌کنم احتمالا به سرعت در بخش مسکن جواب ندهد. به دلیل این‌که سیاست‌ها و نظر دولت این است که این شکوفایی را در بخش صنعت ببرند و راهکارهایی دارند که کار آنها را راه بیاندازند.»

    وی تصریح کرد: «با این حال، بعد از راه افتادن بازار، حتما بازتاب آن را در املاک خواهیم دید، چون اگر دقت کنید، در تمام کشورها صنعت مسکن یکی از بزرگ‌ترین و پررنگ‌ترین بازارهاست.»

    رییس اتحادیه املاک شمیرانات با بیان این‌که سال 1395، سال خوبی برای بخش مسکن خواهد بود، در پاسخ به این پرسش که رونقی که از آن صحبت می‌کنید، آیا در کنار آن افزایش قیمت هم وجود دارد؟ ادامه داد: «وقتی تقاضا افزایش یابد، کسانی که خدمات را عرضه می‌کنند، نسبت به آپشن‌هایی در ساختمان دارند، قیمت‌گذاری می‌کنند.»

    وی متذکر شد: «شما هیچ صنفی را پیدا نمی‌کنید که وقتی تقاضا افزایش یابد، قیمت همان قیمت قبل بماند.»

    مشروح این گفت‌وگو به زودی منتشر می‌شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو