عصر بازار

بانک جهانی پیش‌بینی کرد

اقتصاد ایران امسال فقط ۰.۶ درصد رشد می‌کند

عصر اعتبار- بانک جهانی پیش بینی خود از رشد اقتصادی ایران در سال جاری میلادی را کاهش داد و اعلام کرد اقتصاد ایران در این سال تنها ۰.۶ درصد رشد می کند.

اقتصاد ایران امسال فقط ۰.۶ درصد رشد می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، بانک جهانی در «گزارش سالانه 2015» که جدیدا منتشر کرده پیش بینی خود از رشد اقتصادی ایران در سال 2015 را کاهش داده است.
    این نهاد بین المللی که در خرداد امسال و پیش از نهایی شدن مذاکرات هسته ای رشد اقتصادی یک درصدی را برای اقتصاد ایران در سال جاری میلادی پیش بینی کرده بود در گزارش جدید خود و به رغم موفقیت مذاکرات هسته ای رشد اقتصادی 0.6 درصدی را برای ایران در این سال پیش بینی کرده است.
    رشد اقتصادی ایران در سال میلادی گذشته 3.7 درصد محاسبه شده است.
    بانک جهانی در بخش دیگری از گزارش خود رشد اقتصادی 3.1 درصدی را برای منطقه خاورمیانه طی سال 2015 پیش بینی کرده است و ادامه درگیری ها، پایین بودن قیمت نفت و کندی انجام اصلاحات اقتصادی را سه عامل پایین بودن رشد اقتصادی در این منطقه دانسته است.
    فقر مفرط در این منطقه بسیار پایین و در حد 2.6 درصد محاسبه شده اما نسبت به رقم بالای آسیب پذیری در برابر فقر هشدار داده شده است.
    بر اساس این گزارش 53 درصد مردم خاورمیانه در برابر فقر آسیب پذیرند یعنی با درآمد روزانه کمتر از 4 دلار زندگی می کنند.
    در سطح جهان یک میلیارد نفر فقیرند یعنی با درآمد کمتر از 1.25 دلار در روز زندگی می کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی