عصر بازار

آیین‌نامه ایجاد یا تعطیل شعبه مؤسسات اعتباری در داخل کشور بازنگری شد

عصر اعتبار- آیین‌نامه «ایجاد یا تعطیل شعبه یا باجه یا نمایندگی مؤسسات اعتباری در داخل کشور» به منظور رفع ابهامات، ضعف‌ها و هماهنگی هر چه بیشتر مقررات مرتبط با یکدیگر، مورد بازنگری قرار گرفت.

آیین‌نامه ایجاد یا تعطیل شعبه مؤسسات اعتباری در داخل کشور بازنگری شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، ایجاد یا تعطیل شعبه، باجه یا نمایندگی بانک‌ها در داخل یا خارج کشور، طبق آیین‌نامه‌ای است که به تصویب شورای پول و اعتبار می‌رسدکه اولین نسخه آن  پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و در سال 1353 به تصویب این شورای رسید.
    این آیین‌نامه در سال 1391، به دلیل آن که دیگر متناسب و همگون با تحولات و اقتضائات روز نبود، با رویکرد استفاده از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های بانکداری الکترونیکی و جایگزینی مجوز الکترونیکی با مجوزهای کاغذی پیشین مورد بازنگری قرار گرفت و  به شبکه بانکی کشور ابلاغ شد.
    این بازنگری در آیین‌نامه در پی برخی ایجاد ابهامات و کاستی‌ها در خصوص ویرایش دوم آیین‌نامه مزبور از جمله عدم تبیین شرایط و سازوکار ایجاد یا تعطیلی دفاتر نمایندگی مؤسسات اعتباری در داخل کشور و همچنین تصویب «دستورالعمل نحوه محاسبه نسبت خالص دارایی‌های ثابت مؤسسات اعتباری» در ابتدای سال جاری توسط شورای محترم پول و اعتبار، اصلاح و بازنگری آیین‌نامه موصوف ضرورت یافت.
    ویرایش جدید آیین‌نامه «ایجاد یا تعطیل شعبه یا باجه یا نمایندگی مؤسسات اعتباری در داخل کشور» در یک‌هزار و دویست و هفتمین جلسه مورخ 1394/6/31شورای پول و اعتبار به تصویب رسید و طی نامه 94/187253 مورخ 1394/7/9 به شبکه بانکی ابلاغ شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی