عصر بازار

کاهش نرخ رشد اشتغال در آمریکا، قیمت جهانی طلا را بشدت بالا برد

عصر اعتبار- پایگاه خبری مارکت واچ آمریکا اعلام کرد، دیروز (جمعه) پس از گزارش ماه سپتامبر وزارت کار آمریکا، قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک پس از پنج جلسه پیاپی کاهش، ناگهان بالا رفت و بیش از دو درصد صعود کرد.

کاهش نرخ رشد اشتغال در آمریکا، قیمت جهانی طلا را بشدت بالا برد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، گزارش اخیر اشتغال آمریکا که نشان داد، درصد افزایش اشتغال این کشور در ماه سپتامبر کمتر از ماه اوت بوده، لیکن نرخ رشد بیکاری ثابت مانده است، این گمانه زنی را قوت بخشید که ممکن است بانک مرکزی آمریکا افزایش نرخ بهره را به تعویق بیاندازد.
    افزایش نرخ بهره موجب کاهش تقاضای طلا می شود و در نتیجه قیمت این کالا کاهش پیدا می کند.
    قیمت آتی طلا در پایان معاملات دیروز بازار کامکس نیویورک 2.1 درصد صعود کرد و به 1136.60 دلار در هر اونس رسید، با این حال، قیمت هفتگی طلا در این بازار برای پنجمین هفته متوالی کاهش پیدا کرد.
    در بازار لندن نیز قیمت تحویل فوری هر اونس طلا در پایان معاملات این بازار، با تقریبا دو درصد افزایش نسبت به روز قبل، به 1140.75 دلار در هر اونس رسید. قیمت هر اونس نقره در این بازار با اندکی تغییر به 14.43 دلار، پلاتین با 0.4 درصد افزایش به 912 دلار و پالادیوم با بیش از پنج درصد افزایش به 694 دلار رسید.
    گزارش اخیر وزارت کار آمریکا نشان داد، در ماه سپتامبر 142 هزار شغل جدید در این کشور ایجاد شده است در حالی که در ماه گذشته، کارفرمایان این کشور موفق به ایجاد 200 هزار شغل جدید شده بودند. اما با این حال، نرخ بیکاری در ماه سپتامبر تغییر نکرده و در سطح 5.1 درصد ثابت مانده است. 

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی