عصر بازار

گام بلند نزول بعد از رشدهای کوچک

عصر اعتبار- قدم های کوچک ومثبت شاخص در روزهای گذشته پایدار نماند و بورس تهران با عملکردی ریزشی به کار خود پایان داد. نماگر شاخص کل بازار سهام روز شنبه با افت ۲۸۱ واحدی به سطح ۶۱هزار و ۲۱۷ واحد رسید تا همچنان و برای دهمین روز کاری بر این سطح حمایتی جدید پایدار بماند .

گام بلند نزول بعد از رشدهای کوچک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، در اولین روز هفته ، قدم های کوچک ومثبت شاخص در روزهای گذشته پایدار نماند و بورس تهران با عملکردی ریزشی به کار خود پایان داد. نماگر شاخص کل بازار سهام روز شنبه با افت 281 واحدی به سطح 61هزار و 217 واحد رسید تا همچنان و برای دهمین روز کاری بر این سطح حمایتی جدید پایدار بماند .

    در ادامه این نزول سه شاخص دیگر بازار سهام نیز با افت به کار خود پایان دادند بطوریکه شاخص کل(هم وزن)69.1واحد ، شاخص قیمت(هم وزن) 59 واحد و شاخص قیمت(وزنی-ارزشی) 110 واحد افت را در کارنامه خود به ثبت رساندند.

    امروز نماد معاملاتی سه شرکت پالایش نفت بندر عباس با 36واحد، بانک ملت با 34 واحد و بانک پاسارگاد با 24 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص گذاشتند.در عین حال نماد های معاملاتی مبین ،صنایع پتروشیمی خلیج فارس و فولاد مبارکه جمعا با اثر 57 واحدی بیشترین تاثیر مثبت را بر نماگر به ثبت رساندند.

    بر اساس این گزارش طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های لیزینگ ایرانیان،‌ سیمان شرق، از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های بیمه ملت، مواد اولیه الیاف مصنوعی کارخانه‌های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان، بیمه نوین، حق تقدم خرید سهام بیمه کارآفرین بازگشایی شدند.

    امروز در حالی حجم و ارزش معاملات با افت و رمق کم همراه بود؛ که عمده معاملات میان سهامداران به صورت بلوکی و کدبه کد صورت گرفت .در همین زمینه حجم معاملات 398میلیون سهم و ارزش معاملات نیز 614میلیارد ریال به ثبت رسید تا نسبت به آخرین روز هفته گذشته با افت قابل توجه ای همراه باشد .

    به گزارش اقتصادنیوز، همچنین امروز ، در نماد معاملاتی بانک صادرات ایران 20 میلیون سهم به ارزش یک میلیارد و 700میلیون تومان از کد حقوقی به کد حقیقی واگذار شد. در پتروشیمی مبین بیش از 17 میلیون سهم این شرکت از سوی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس به ارزش 5 میلیارد و 500 میلیون تومان کد به کد شددر همین زمینه بیشترین ارزش معامله را امروز پتروشیمی مبین به ثبت رساند که بعد از آن نماد های وبصادر و خپارس قرار گرفتند.

    به طور کلی فضای این روزهای بورس تهران پر از آینده نگری های ضد و نقیضی است که بسیاری از سرمایه گذاران را در فضای تردید قرار داده است . از سوی دیگر از کاهش قیمت های جهانی نفت و بسیاری از کالاهای مهم در روزهای گذشته نمی توان غافل شد که آن ها نیز تاثیر بسزایی بر روند صنایع مهم داشته اند .

    به زعم بسیاری از کارشناسان اجرای عملی برجام در چرخه اقتصاد، که در ماه های آینده صورت می گیرد تنها اهرم قوت بورس تهران به شمار می رود ،زیرا عمده فعالان این بازار از ماه های اخیر تحت تاثیر سیاست های انقباضی دولت در فضای بیم و امیدی قرار گرفته اند که تا حد زیادی از جذابیت این بازار کاسته است .

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی