عصر بازار

رییس کل بانک مرکزی در جمع مدیران عامل بانک ها :

همه بانک‌ها باید به شرایط قبل از تحریم برگردند

عصر اعتبار- رئیس کل بانک مرکزی در جمع مدیران عامل بانک‌ها با تاکید بر آماده سازی شرایط جهت اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت: فعالیت همه بانک‌ها باید سریعاً به شرایط قبل از تحریم برگردد.

همه بانک‌ها باید به شرایط قبل از تحریم برگردند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، ولی اله سیف، رئیس کل بانک مرکزی در دومین جلسه برنامه جامع اقدام مشترک و نظام بانکی کشور استفاده از شرایط ایجاد شده را مهم توصیف و بیان کرد: بانک‌های کشور باید به سرعت آمادگی‌های لازم برای حضور در عرصه‌های بین المللی را کسب و با الگوهای شناخته شده تطبیق پیدا کنند.
    سیف با بیان اینکه بانک‌های سوئیس حتی قبل از اجرای برجام آماده فعال کردن حساب‌های قدیمی بانک‌ها هستند افزود: باید تمامی موانع در فعال سازی مجدد شعبه‌های خارج از کشور شناسایی و رفع شود؛ در این زمینه بانک‌ها باید به یکدیکر کمک کنند تا با همکاری شبکه  به نتایج بهتر و بیشتری دست پیدا کنیم.

    رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر نقش واحد‌ کنترل و تطبیق، ایجاد جایگاه این واحد‌ها را در آموزش کارکنان، تدوین شرح وظایف، ایجاد واحد سازمانی وتهیه نرم‌افزار‌های مربوطه را ضروری دانست و اظهار داشت: ایجاد واحد کنترل و تطبیق باعث شفافیت در عملکرد بانک‌ها می‌شود و به همین دلیل ‌باید وارد ساختار بانک‌ها شود، زیرا حرکت در ابهام و تاریکی بسیار خطرناک است.
    غلامعلی کامیاب، معاون ارزی بانک مرکزی نیز در این نشست با مهم دانستن فعال‌سازی شعب بانک‌های تابعه و دفاتر نمایندگی در خارج از کشور بیان کرد: یکی از مهمترین مسائل مورد اشاره در برجام، این است که شعب بانک‌های تابعه ایرانی که از فهرست تحریم‌ها خارج می‌شوند، می توانند در سایر کشور‌ها فعالیت خود را انجام دهند و پس از اجرای برجام ، محدودیت‌هایی که تحریم بر فعالیت آن‌ها وارد کرده بود، بر طرف می‌شود.

    کامیاب انجام اقدامات مقدماتی و رایزنی با مقامات نظارتی در کشور‌های میزبان به منظور استفاده از حداکثر توان این شعب و بانک‌های تابعه را ضروری برشمرد و تصریح کرد: ایجاد و راه اندازی واحد‌های کنترل و تطبیق یکی از اصول بسیار حیاتی و مهم به منظور اجرای مقررات داخلی و بین المللی، استاندارد‌های مبارزه با پولشویی، تامین مالی تروریسم و سایر استاندارد‌های حرفه‌ای است.
    معاون ارزی بانک مرکزی همچنین با اشاره به استفاده از ابزار‌های پرداخت خرد بین المللی، از قبیل ویزا کارت و مستر کارت بیان کرد: یکی از نیاز‌های مشتریان شبکه بانکی، راه‌اندازی این زیرساخت‌ها است که ضرورت دارد بانک‌ها و موسسات در فرایندی هماهنگ و مطابق با رهنمود‌های سیاستی که توسط بانک مرکزی ابلاغ می‌شود،  آن را ایجاد کنند.
    عضو هیئت عامل بانک مرکزی به بانک‌ها پیشنهاد داد تا در راستای اجرای بهتر و هماهنگ، کمیته‌ای را به منظور بررسی ابعاد برجام تهیه و با برگزاری جلسات مستمر، موضوعات از طریق این کمیته دنبال شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو