عصر بازار

دکتر صباغی:

ایجاد تغییر در نحوه تفکر و بالابردن ضریب مثبت‌اندیشی در یک سازمان امری ضروری است

عصر اعتبار- دکتر صباغی عضو هیأت مدیره پست بانک ایران در همایش رؤسای شعب دارای ظرفیت خالی بانک گفت: ایجاد تغییر در نحوه تفکر و بالابردن ضریب مثبت‌اندیشی در یک سازمان امری ضروری و لازم است.

ایجاد تغییر در نحوه تفکر و بالابردن ضریب مثبت‌اندیشی در یک سازمان امری ضروری است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، وی تصریح کرد: در همین راستا، براساس آخرین تحقیق انجام شده در این بانک مشخص گردیده که 63 درصد عامل مربوط به نیروی انسانی است و فقط 37درصد به سایر عوامل مربوط می‌شود و اگر بتوانیم در تفکر آنان تغییر و تحول ایجاد کنیم بسیار موفق خواهیم بود.
    وی افزود: هیچ تفاوتی بین شعب نیست و همه شعب دارای ظرفیت خالی هستند چون منطق حکم می‌کند که در یک بنگاه اقتصادی به هیچ وجه زیان نباشد و این یک اصل است.
    صباغی به تشریح استراتژی پرداخت و گفت: استراتژی به عنوان یک مسیر و بزرگراه است که بسیاری از سازمان‌ها و نهادها برای ایجاد، کنترل و نگهداری آن همکاری دارند و در یک بنگاه اقتصادی هم عوامل زیادی دخیل هستند.
    وی تأکید کرد: هر بانکداری در شعبه خود در واقع به جعبه ابزاری نیاز دارد که بتواند به خوبی مشتریان خود را اعتبارسنجی کند و این حداقل چیزی است که رئیس شعبه باید انجام دهد.
    عضو هیأت مدیره ضمن اشاره به واحدهای بازرسی، حراست و حقوقی به عنوان ارکان امنیتی بانک که همواره تلاش می‌کنند مشکلات را رصد کرده، حافظ منافع بانک بوده و وکیلی مطمئن برای آن باشند گفت: ایجاد اندیشه جدید و شروع مثبت اولین گام در تحقق اهداف است. دومین گام این است که یک رئیس شعبه باید بداند مأموریت، وظایف بانکی و مدیریتی‌ او به عنوان شعبه ناظر چیست؟ بایستی بداند که چگونه امکانات خود را در مسیرهای تعیین شده متمرکز کند؟ درمواجه با مشکلات دفاترخدمات بانکی چگونه با اولویت‌بندی مسائل را حل‌کند؟ درواقع مأموریت ویژه او انجام این امور همراه با آسیب‌شناسی لازم است.
    صباغی بررسی مشکلات مشتریان، مدیریت درست و پاسخگوئی به موقع به آنان، تعامل با دفاتر خدمات بانکی و ایجاد حس همکاری نزدیک و دوستی با آنان را به عنوان شریک تجاری از دیگر گام‌های رسیدن به موفقیت برشمرد.
    وی در ادامه به تشریح ویژگی‌های یک بنگاه اقتصادی پرداخت و اظهارداشت: داشتن دیدگاه دخل و خرجی، جور کردن همه محصولات و دوری از تک‌محصولی، فروش محصولات، پیگیری مطالبات، رفتار و برخورد مناسب با مشتری، عرضه مناسب محصولات متناسب با نیاز جامعه و پذیرش نمایندگی و ایجاد شعب و باجه‌های جدید از مهمترین این ویژگی‌ها می‌باشد.
    عضو هیأت مدیره تأکید کرد: نحوه برخورد با مشتری، نوع عرضه محصول و نوع پشتیبانی محصول بسیار مهم است زیرا هرگونه بدخلقی و بی‌توجهی به مشتری موجب می‌شود تا او به سراغ دیگری برود. حتماً وقتی مشتری به ما مراجعه می کند بایستی بتوانیم سبدمحصولات خودمان را به وی ارائه کنیم.
    صباغی تأکید داشت: باید منابع خوبی جذب کرده و مصارف خوبی داشته باشیم تا بتوانیم سود خوبی کسب کنیم. قطعاً در این راستا جذاب‌ترین و پرمخاطب‌ترین محصول بانک، خدمات صندوق قرض‌الحسنه است که متأسفانه مغفول مانده است. اگر شعب و دفاتر خدمات و طرح‌های صندوق را به هموطنان معرفی و عرضه کنند، سودآوری خوبی خواهند داشت.
    وی درپایان تصریح کرد: دفاترخدمات بانکی به‌عنوان شرکای تجاری پست بانک ایران هستند و نباید به آنان به‌عنوان رقیب نگاه کرد. سود و درآمد آنان سود و درآمد بانک است اما کارگزاران آن باید به‌خوبی انتخاب شده و به‌خوبی نظارت و پشتیبانی شوند چون دارای هویت بانکی هستند و جزو اعتبار مجموعه محسوب می‌شوند و باید برای توسعه وضعیت و بهینه‌سازی آنها تلاش کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    پورسعید خلیلی