عصر بازار

معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی:

سامانه جامع منابع انسانی سازمان تأمین اجتماعی راه‌اندازی می‌شود

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با صدور حکمی دکتر عباس اکبریان را به عنوان مدیرکل آموزش و پژوهش این سازمان منصوب کرد.

سامانه جامع منابع انسانی سازمان تأمین اجتماعی راه‌اندازی می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، در حکم صادر شده از سوی دکترسیدتقی نوربخش آمده است: نظر به تعهد، تخصص و تجارب ارزنده جنابعالی به موجب این حکم به سمت مدیرکل آموزش و پژوهش منصوب می‌شوید.

    امیدوارم با توکل به خداوند متعال و در سایه عنایات ائمه معصومین علیهم السلام و رعایت جوانب شرعی و قانونی، امانت داری، مقررات مربوطه، توجه به منافع و مصالح سازمان، استفاده از تمام ظرفیت‌ها و سرمایه‌های انسانی متخصص و مجرب و همچنین اقدامات مبتنی بر برنامه ریزی و پایش عملکرد در راستای نیل به اهداف تبیین شده بویژه اصول و سیاست‌های نظام جامع تأمین اجتماعی و صیانت از حقوق شرکای اجتماعی سازمان اعم از بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان تلاش نمائید.

    ازدرگاه خداوند متعال توفیقات روزافزون جنابعالی را در راه خدمت شایسته به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با رعایت قانونمداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید مسئلت می‌نمایم.

    رحیم اردلان، معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پژوهش این سازمان از راه اندازی سامانه جامع منابع انسانی در سازمان تأمین اجتماعی خبر داد.

    وی اظهار داشت: راه اندازی این سامانه با جدیت در حال پیگیری است و با استقرار این سیستم واحدهای مختلف حوزه اداری و مالی سازمان به هم متصل می‌شوند و همکاری نزدیکتر و مناسب تری در این بخش خواهیم داشت.

    اردلان افزود: استقرار این سامانه تحولی را در حوزه منابع انسانی سازمان بوجود می‌آورد و می‌توانیم سازمان را در حوزه جذب و پرورش نیروی انسانی متحول کنیم.

    وی با بیان اینکه آموزش کارکنان سازمان تأمین اجتماعی از مسائل بسیار مهم است که در انجام صحیح و مطلوب فعالیت‌های سازمان بسیار تأثیرگذار خواهد بود، اظهار داشت: آموزش‌های فنی و تخصصی مورد نیاز سازمان باید در برنامه ریزی‌های آموزشی مورد توجه قرارگیرد.

    وی با بیان اینکه طی سالهای گذشته جذب و تبدیل وضعیت نیروها بدون توجه کافی به نیازهای آموزشی صورت گرفته است، افزود: نیازمند توجه بیشتر به حوزه آموزش سازمان هستیم و اداره کل آموزش و پژوهش باید در این رابطه برنامه‌ریزی کند.

    معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه در بخش درمان برنامه های آموزشی و بازآموزی کارکنان به خوبی انجام می‌شود، اظهار داشت: در لایه های کارشناسی و بخش بیمه‌ای سازمان نیاز به آموزش کاملا مشهود است و در بخش بیمه‌ای این امر بایستی مورد توجه قرار گیرد.

    دکتر عباس اکبریان ، مدیرکل آموزش و پژوهش سازمان تأمین اجتماعی در این مراسم ضمن تشکر از اعتماد مدیرعامل و معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی، گفت: شناخت الزامات ملی و سازمانی در برنامه‌ریزی‌های آموزشی از اولویت‌های حوزه آموزش سازمان محسوب می‌شود.

    وی با تأکید بر اینکه ارتقاء سطح شاخص‌های آموزشی و توسعه منابع انسانی با رویکرد آینده پژوهی از طریق تعمیق و گسترش آموزش‌های کاربردی در سازمان مورد توجه است، گفت: نیازسنجی، طراحی و اجرای دروه‌های آموزشی مورد نیاز جامعه هدف مبتنی بر الزامات ملی و سازمانی خواهد بود.

    به گفته دکتر اکبریان، استفاده از متدهای نوین آموزشی در جهت افزایش انگیزه کارکنان سازمان و سایر افراد جامعه هدف و همچنین طراحی نظام ارزیابی اثربخشی برنامه‌های آموزشی متناسب با نیازهای سازمان تأمین اجتماعی از دیگر برنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی است.

    توسعه و بهبود ارتباط با مراکز آموزشی کشور در جهت ارتقاء بهره‌وری دوره‌های آموزشی و توسعه آموزش‌های مهارتی برای تمامی کارکنان بر اساس اهداف و مأموریت‌های سازمان از دیگر برنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی خواهد بود.

    دکتر شهرام غفاری، مدیرعامل موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی و مدیرکل سابق آموزش و پژوهش سازمان تأمین اجتماعی نیز در این مراسم گفت: آموزش از حوزه‌های با اهمیت سازمان است و همکاران این اداره کل در دوران پر تلاطم گذشته به خوبی این حوزه را حفظ کردند و حوزه آموزش سازمان در سال‌های گذشته شرایط خوبی نداشت و مورد بی‌توجهی قرار گرفته بود.

    وی با بیان اینکه اقدامات قابل ملاحظه‌ایی در حوزه آموزش سازمان انجام شده است، اظهار داشت: البته هنوز تا رسیدن به شرایط مناسب فاصله داریم و دکتر اکبریان می‌توانند این میسر را ادامه دهند و همه شرایط لازم برای تحول جدی در حوزه آموزش سازمان مهیا شده است.

    دکتر حسین امیری گنجه، مدیرکل برنامه‌ریزی اقتصادی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی نیز در این مراسم گفت: در حوزه آموزش سازمان بایستی مسئله محوری در تمامی فعالیت‌ها مورد توجه قرار گیرد.

    وی با تأکید بر اینکه برنامه‌های آموزشی بایستی همکاران صف سازمان را هدف قرار دهد، گفت: در رابطه با آموزش باید دغدغه های کارکنان سازمان مورد توجه قرار گیرد. در سازمان باید آموزش محور کارها باشد و مسائل سازمان با توجه به آموزش برطرف شود.

    در پایان این مراسم حکم انتصاب دکتر اکبریان توسط معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی به وی اعطا شد و همچنین از زحمات دکتر غفاری، مدیرکل سابق آموزش و پژوهش سازمان تأمین اجتماعی تقدیر به عمل آمد.

    دکتر اکبریان پیش از این مسئولیت‌هایی از قبیل مشاور معاونت اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تأمین اجتماعی و مدیرکل بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را بر عهده داشته است. انتشار مقالات در حوزه رفاه و تأمین اجتماعی و تألیف کتاب در زمینه سیاستگذاری مدیریت بیمارستان نیز از جمله سوابق علمی دکتر اکبریان است.

    وی دارای مدرک تحصیلی دکتری تخصصی مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی و پست دکتری (post – doc) مدیریت است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    پورسعید خلیلی