عصر بازار

ساز و کار دریافت پاداش اعضای هیات مدیره شرکت های دولتی و خصوصی مشخص شد

عصر اعتبار- نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصلاح ماده ۲۴۱ لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت، ساز و کار دریافت پاداش اعضای هیات مدیره شرکت های دولتی و خصوصی را مشخص کردند.

ساز و کار دریافت پاداش اعضای هیات مدیره شرکت های دولتی و خصوصی مشخص شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا،  بر اساس ماده واحده این طرح که در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، ماده 241 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 24 اسفندماه 1347 به شرح ذیل اصلاح و دو تبصره به آن الحاق شد:
    ماده 241 - با رعایت شرایط مقرر در ماده 134 نسبت معینی از سود خالص سال مالی شرکت که ممکن است جهت پاداش هیات مدیره در نظر گرفته شود، به هیچ وجه نباید در شرکت های سهامی عام از 3 درصد و در شرکت های سهامی خاص از 6 درصد سودی که در همان سال به صاحبان سهام قابل پرداخت است، تجاوز کند در هر حال این پاداش نمی تواند برای هر عضو موظف از معادله یک سال حقوق پایه وی و برای هر عضو غیرموظف از حداقل پاداش اعضای موظف هیات مدیره بیشتر باشد.
    مقررات اساسنامه و هرگونه تصمیمی که مخالف با مفاد این ماده باشد، باطل و بلااثر است.
    تبصره یک- شرکت های دولتی ، مشمول مقررات این ماده در خصوص پاداش هیات مدیره نیستند و تابع حکم مقرر در ماده 78 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8 مهرماه 1386 می باشند.
    تبصره دو- چنانچه شخصی که عضو هیات مدیره یک شرکت است، مجددا به عنوان عضو هیات مدیره شرکت دیگر انتخاب شود، بابت عضویت جدید مجاز به اخذ هیچگونه دریافتی اعم از حقوق، مزایا، حق حضور در جلسه و پاداش نمی باشد.
    متخلف از حکم این تبصره ملزم به استرداد وجوه دریافتی به شرکت و پرداخت جزای نقدی معادل وجوه مذکور است. 

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی