عصر بازار

برای نخستین بار در پایان ۲۰۱۵

فقر مطلق در جهان تک رقمی می‌شود

عصر اعتبار- بانک جهانی پیش بینی کرد جمعیت جهان که در فقر مطلق زندگی می کنند در پایان سال ۲۰۱۵ به ۷۰۲ میلیون نفر خواهد رسید که برای نخستین بار کمتر از ۱۰ درصد کل جمعیت جهان خواهد بود.

فقر مطلق در جهان تک رقمی می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، بر اساس پیش بینی بانک جهانی، جمعیت جهان که در فقر مطلق زندگی می کنند احتمالا در سال 2015 به زیر 10 درصد جمعیت جهان خواهد رسید. این نشان می دهد که برنامه 25 ساله کاهش فقر، جهان را به سمت دستیابی به هدف تاریخی اش یعنی پایان دادن به فقر مطلق تا سال 2030 نزدیک تر کرده است.

    بانک جهانی در گزارش جدید خود، خط فقر جدید را درآمد یک دلار و 90 سنتی در روز در نظر گرفته است، در حالی که این رقم در سال 2005 میلادی یک دلار و 25 سنت تعیین شده بود. بانک جهانی با لحاظ خط فقر جدید پیش بینی می کند که تعداد فقرای جهان از 902 میلیون نفر، معادل 12.8 درصد کل جمعیت جهان در سال 2012، به 702 میلیون نفر، معادل 9.6 درصد کل جمعیت جهان در سال جاری میلادی کاهش یافته است.

    جیم یونگ کیم، رئیس بانک جهانی گفت، کاهش های ادامه دار میزان فقر ناشی از نرخ رشد قوی اقتصادی در کشورهای در حال توسعه در سال های اخیر، سرمایه گذاری در زمینه آموزش، سلامت و شبکه های تامین اجتماعی بوده که به مردم کمک کرده تا در دامان فقر گرفتار نشوند. وی در عین حال هشدار داد که با کند شدن رشد اقتصاد جهانی، و با توجه به اینکه بسیاری از مردم فقیر باقیمانده جهان در کشورهای جنگ زده زندگی می کنند و عمق و وسعت فقر باقیمانده قابل توجه است، دستیابی به هدف پایان دادن به فقر مطلق همچنان یک هدف بلندپروازانه است.

    کیم افزود: «این آمارها نشان می دهد که ما اولین نسل در تاریخ بشر هستیم که می توانیم به فقر مطلق پایان دهیم... این پیش بینی جدید از تک رقمی شدن میزان فقر باید انگیزه ای بیشتر به ما بدهد و به ما کمک کند تا به صورت واضح تری روی موثرترین استراتژی ها برای پایان دادن به فقر مطلق تمرکز کنیم. در دوره ای که رشد اقتصاد جهانی کند شده، بازارهای مالی وضعیت آشفته ای دارند، جنگ های فراوان در جریان است، نرخ بیکاری جوانان بالاست و تاثیرات ناشی از تغییرات آب و هوایی در حال افزایش است، این کار بسیار دشوار است. اما تا زمانی که هدف های بلند ما با طرح های کشوری هماهنگ باشند، این اهداف قابل دستیابی است.»

    در آوریل 2013، 9 ماه بعد از اینکه کیم به ریاست بانک جهانی رسید، هیئت مدیره این بانک دو هدف را تعیین نمود: پایان دادن به فقر مطلق تا سال 2030 و افزایش ثروت مشترک از طریق بالا بردن درآمد 40 درصد کم درآمد جمعیت دنیا.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو