عصر بازار

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌ برای نوسازی ناوگان روستایی

عصر اعتبار- وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل روستایی کشور تامین اعتبار شده است، گفت: توسعه روستا یک کار پوپولیستی نیست .

اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌ برای نوسازی ناوگان روستایی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، عباس آخوندی در نخستین همایش حمل‌ونقل روستایی با بیان این‌که بحث راه و راهداری فرآیندی است که نیازمند تمام دستگاه‌های ذی‌ربط است، اظهار کرد: کم و بیش با حوزه روستاها آشنا هستم، در 35 سال اخیر بحث روستاها فراز و نشیب‌های فراوانی داشته است.

    وی تصریح کرد: نحوه بحث موضوع روستا بیشتر به یک نوع توزع امکانات در کشور تبدیل شده است،‌حال این‌که روستاها مرکز تولید بوده‌اند و بخش عمده‌ای از ثروت حداقل تا قرن گذشته در روستاها صورت گرفته است.

    وی با بیان این‌که هم‌اکنون روستاها به کانون‌های مصرف تبدیل شده‌اند و این یک پارادوکسی است که با آن مواجه شده‌ایم، یادآور شد: برنامه‌ای به نام برنامه مشترک کشاورزی در اروپا (کپ) است که با توجه به نگاه سرمایه‌داری غرب، اروپایی‌ها یارانه‌ای پرداخت نمی‌کنند. اما نکته قابل توجه این‌که در کپ حاضر هستند یارانه قابل توجهی در جهت حمایت از زندگی روستایی اعم تولید، حمل‌ونقل، دسترسی و فضای سکونتگاهی پرداخت کنند.

    وی نباید به صورت اعانه‌ای به مقوله روستا نگاه کنیم، ادامه داد: اگر جمعیت در سراسر قاره سبز  توزیع نباشد بلافاصله از بین می‌رود بنابراین حفظ محیط زیست این قاره به سرمایه‌گذاری برمی‌گردد.

    وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که تامین غذا نکته بسیار مهمی است که کشورها حدی از آن را به‌عنوان ذخیره استراتژیک تامین می‌کنند، تصریح کرد:‌ نکته بعدی بحث کیفیت زندگی است که در آن تمرکز بیش از حد در شهرها اول می‌توان هزینه‌ها را کاهش دهد، اما وقتی تمرکز افزایش می‌یابد موجب بالا رفتن تمام هزینه‌ها می‌شود.

    آخوندی با بیان این‌که نکته بعدی امنیت ملی است، گفت: گردشگری که مبتنی بر منابع طبیعی و محیط زیست است یکی از بزرگترین بخش‌های گردشگری است.

    وی یادآور شد: برای توسعه روستاها نیازمند نگاه راهبردی هستیم که ذیل آن هم حمل‌ونقل، کشاورزی، محیط زیست، گردشگری و... صورت گیرد.  توسعه روستا یک کار پوپولیستی نیست و می‌تواند یک نگاه استراتژیک داشته باشد که برای آن لازم است موضوع را پیچیده‌تر ببینیم.
    وی تاکید کرد: به جای صحبت درباره راه‌های روستایی، در رابطه با حمل‌ونقل روستایی حرف بزنیم. در شهرها پایانه‌های کالا و انواع کالا، سیلو، انبار و... داریم اما به نظر می‌رسد کالای کشاورزی پایانه‌ها و تجهیزات خاص خود را می‌خواهد.

    وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که بابید به شکبه راه روستایی توجه کنیم، گفت: از نظر اقتصاد حمل‌ونقل داشتن نظام حمل‌ونقل روستایی نکته بسیار مهمی است و خوشبختانه این "اندیشه" توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال پیگیری است.

    آخوندی با تاکید بر این‌که این مسئله می‌تواند به ارتقای کالای کشاورزی کمک کند، یادآوری کرد: به 1000 شرکت حمل‌ونقل روستایی مجوز فعالیت داده‌ایم.

    وی با بیان این‌که هم‌اکنون 1300 میلیارد تومان پروژه راه روستایی در دست ساخت داریم، گفت: 150 میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل روستایی تامین شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو