عصر بازار

اولین رشد دلار پس از ۵ روز ثبت شد

مقاومت معامله‌گران در سطح حمایتی

عصر اعتبار- روز یکشنبه قیمت دلار دو بار از سطح ۳۴۵۰ تومان پایین تر ایستاد و بعد شاهد بازگشت قیمتی شد تا بازار روز دوشنبه نیز تحت‌تاثیر این روند قرار بگیرد.

مقاومت معامله‌گران در سطح حمایتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار » به نقل از دنیای اقتصاد، روند روز یکشنبه موجب شد معامله‌گران با اطمینان بیشتر خریدهای ارزی خود را بالا ببرند و ادامه این خریدها در روز دوشنبه، ارزش شاخص بازار ارز را تا قیمت 3473 تومان افزایش داد، هر چند دلار روز گذشته نهایتا روی قیمت 3470 تومان ایستاد. این رقم 15 تومان بالاتر از قیمت نهایی روز یکشنبه بود. افزایش دلار در سومین روز هفته موجب شد قیمت سکه در برابر اثر کاهش قیمت اونس جهانی (تا ساعت 3 بعدازظهر) مقاومت کند و در نهایت بدون نوسان مانند روز یکشنبه با قیمت 921 هزار تومان معامله شود.
     

    در ساعات انتهایی روز یکشنبه، قیمت دلار برای لحظاتی به زیر 3450 تومان رسید؛ پس از لمس این نرخ‌ها، معامله‌گران احساس کردند شاخص بازار ارز به کف قیمتی خود رسیده است؛ این عامل موجب شد آنها خریدهای ارزی خود را بالا ببرند تا قیمت در راستای صعودی قرار بگیرد. تلاش‌های معامله‌گران موجب شد قیمت دلار در آخر وقت یکشنبه به 3465 تومان برسد. این روند افزایشی در ابتدای روز دوشنبه ادامه یافت و دلار تا ساعت 4 بعدازظهر به قیمت 3470 تومان رسید. رشد شاخص بازار ارز در حالی رخ داد که از 7 مهر، افزایشی برای دلار به ثبت نرسیده بود.

     

    فعالان، مقاومت معامله‌گران در برابر کاهش بیشتر در ساعات انتهایی روز یکشنبه را یکی از عوامل رشد دانستند. به گفته آنها، ایستادگی دلاربازان موجب شد نقطه 3450 تومان به‌عنوان سطح حمایتی این ارز عمل کند. سطح حمایتی، سطحی است که با رسیدن قیمت به این سطح با افزایش تقاضا روبه‌رو هستیم که این رشد تقاضا موجب بالا رفتن قیمت‌ها می‌شود. در واقع در این سطوح میزان تقاضا بر میزان عرضه فزونی یافته و بر آن غلبه می‌کند. یکشنبه، دلار دو بار از زیر سطح 3450 تومان بازگشت تا اطمینان معامله‌گران به این نقطه حمایتی بیشتر شود. در واقع، هرچه تعداد دفعات برخورد با یک سطح بیشتر باشد اعتبار آن سطح بیشتر خواهد شد.

     

    با وجود این گفته‌ها، برخی فعالان تحرکات و جوسازی‌های معامله‌گران آتی را عامل رشد دوشنبه دانسته‌اند. به گفته آنها ، رشد قیمتی دلار علت بنیادی خاصی نداشته و بیشتر نتیجه هیجانات معامله‌گران آتی بوده است. کسانی که معتقد به این استدلال هستند، انتظار دارند که قیمت در روزهای پیش رو از سطح 3450 تومان نیز پایین بیاید.

     

    برخلاف افزایش دلار در بازار آزاد، در مرکز مبادلات ارزی نرخ رسمی این ارز کاهش یافت. دوشنبه دلار مبادله‌ای یک ریال از ارزش خود را از دست داد و به قیمت 2995 تومان و 4 ریال رسید. افزایش دلار آزاد و کاهش نرخ رسمی موجب شد شکاف دو نرخ به 475 تومان (معادل 7/ 13 درصد) برسد. دلار مبادله‌ای از تاریخ 9 شهریور نوسان تومانی را تجربه نکرده است و در قیمت 2995 تومان تنها نوسان‌های ریالی را به ثبت رسانده است. این عامل موجب شده که فاصله بیش از پیش افزایش یابد.

     

    در بازار طلای داخلی روز دوشنبه، قیمت این فلز گران‌بها نوسانی را تجربه نکرد و روی نرخ 921 هزار تومان یکشنبه باقی ماند. این سکون در حالی اتفاق افتاد که بهای اونس تا ساعت 3 بعدازظهر در بازارهای جهانی مقداری کاهش یافته بود.


     
     
    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.
    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو