عصر بازار

فعالان حوزه صادرات می‌توانند برای دریافت تسهیلات ارزی به پست بانک ایران مراجعه کنند

عصر اعتبار- فعالان حوزه‌های ICT،دانش‌بنیان و صنعت کشور، نفت، گاز، پتروشیمی و پالایشگاه، حمل‌ونقل ریلی، نیروگاهی و آب شیرین‌کن‌ها برای تأمین منابع مالی طرح‌های خود جهت صادرات محصولات تولیدی می‌توانند به پست بانک ایران مراجعه کرده و تسهیلات ارزی دریافت کنند.

فعالان حوزه صادرات می‌توانند برای دریافت تسهیلات ارزی به پست بانک ایران مراجعه کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، تسهیلات اشاره شده براساس تفاهم‌نامه منعقده بین این بانک و صندوق توسعه‌ ملی به فعالان و ارائه‌کنندگان طرح‌های مذکور از محل منابع این صندوق و در راستای برنامه‌های دولت به‌منظور کمک به رونق تولید و کسب‌وکارهای بخش‌های خصوصی و عمومی و همچنین ارز آوری ناشی از صادرات پرداخت می‌شود.
    بنابراین گزارش: پرداخت تسهیلات به طرح‌ها و فعالیت‌های حمل‌و‌نقل ریلی و همچنین طرح‌ها و فعالیت‌های نیروگاهی و آب شیرین‌کن‌ها مشروط به بازپرداخت اقساط شامل اصل و سود به صورت ارزی و یا امکان فروش ارز توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.
    این گزارش می افزاید: طرح‌ها و فعالیت‌های ارائه شده پس از بررسی کارشناسی توسط این بانک، در صورتی که دارای توجیه فنی، اقتصادی و مالی باشد برای تائید نهائی به صندوق توسعه ملی ارسال و پس از طی مراحل تائید متناسب با نیاز طرح پرداخت تسهیلات ارزی صورت می‌پذیرد.
    همچنین سودآوری طرح به نحوی‌که بتواند از محل صادرات محصول خود به خارج از کشور نسبت به بازپرداخت اقساط به صورت ارزی اقدام نماید یکی از شروط اصلی تائید طرح می‌باشد.
    گفتنی است: درحال حاضر پست بانک ایران آماده پذیرش طرح‌ها و فعالیت‌های فعالان حوزه صادرات در زمینه‌های اعلام شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی