عصر بازار

عسگر اولادی بیان کرد

پیش‌بینی قیمت دلار تا ۶ ماه آینده

عصر اعتبار- رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین پیش بینی کرد در صورت عدم لغو تحریم ها تا پایان سال، قیمت دلار به ۳۵۰۰ تومان می رسد.

پیش‌بینی قیمت دلار تا ۶ ماه آینده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از میزان، اسدالله عسگر اولادی درباره درخواست سایر کشورهای برای همکاری با ایران بیان کرد: برای ایران بهتر است همکاری بیشتر با کشورهای ایتالیا، فرانسه و آلمان صورت بگیرد چرا که زودتر به نتیجه می رسد.

    وی ادامه داد: در بین کشورهای آسیایی نیز ژاپن بهترین گزینه برای فعالیت های بازرگانی و تجاری در سطح بین المللی است.

    عسگر اولادی درباره همکاری با کشورهای رده پایین مانند یونان، لهستان و مجارستان گفت: اگر کشورهای مذکور به دنبال سرمایه گذاری مشترک با ایران باشند، همکاری با آنها به نفع کشور است.

    این فعال بازرگانی گفت: با این حال، آنها به لحاظ اقتصادی در شرایطی نیستند که بتوانند در ایران سرمایه گذاری کنند.

    این عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیان کرد: نمایندگان برخی از این کشورها آمده اند تا رضایت ایران برای سرمایه گذاری در کشورشان را جلب کنند. در واقع، نه تنها اعتباری به کشور ما نمی آورند بلکه درصدد آن هستند که همین سرمایه ها را نیز از کشور ما خارج کنند.

    وی ادامه داد: البته استقلال نمایندگان که قصد همکاری با ایران را دارند باید حفظ شود نه آنکه با تغییر سیاست ها امریکا آنها هم بخواهند برخلاف روند قرارداد خودشان با ایران حرکت کنند.

    رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین تاکید کرد: تا زمانی که تحریم ها لغو نشود نمی توان به این کشورها اعتماد کرد.

    قیمت ارز
    عسگر اولادی درباره تأثیر حضور کشورهای خارجی برای همکاری با ایران بر قیمت ارز گفت: اگر چه انتظار عمومی مبنی بر تغییر قیمت دلار است، اما در واقعیت تأثیری بر قیمت دلار ندارد.

    وی با اشاه عوامل تأثیرگذار بر قیمت دلار بیان کرد: تغییر قیمت دلار عامل داخلی دارد، دولت نمی تواند نفت بفروشد بنابراین ذخایر دلار کم است و نیازهای کشور به دلار تأمین نمی شود. تغییر فعلی دلار هم هیچ ربطی به رفت و آمد هیئت دولت های خارجی ندارد.

    این عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی افزود: اگر چند مورد از درآمدهای نفتی بلوکه شده به بانک مرکزی وصول شود مشکل کمبود دلار حل شده و التهاب بازار دلار فرو می نشیند.

    وی درباره قیمت نفت گفت: تا زمانی که تحریم نفت لغو نشود نمی توان انتظار داشت که قیمت دلار کاهش یابد. حتی احتمال دارد با ادامه این وضعیت قیمت دلار همچنان افزایش یابد.

    مرز مطلوب قیمت دلار کجاست؟
    عسگر اولادی اشاره کرد: البته با لغو تحریم ها نیر بهتر است قیمت دلار کم نشود چرا که به مصلحت کشور نیست. زیرا دلار ارزان قاچاق را تشدید می کند.

    وی ادامه داد: در شرایط فعلی با این نرخ سود بانکی دلار ارزان تر اصلاً مناسب نیست. مرز مطلوب قیمت دلار در صورت لغو تحریم ها 3300تومان است.

    تورم ربطی به قیمت دلار ندارد
    این عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی درباره تأثیر قیمت دلار بر تورم گفت: تورم فعلی در بازار ربطی به قیمت دلار ندارد و در واقعی ناشی از کمبود عرضه است. البته نرخ سود بانکی بیش از هر عاملی روی تورم و قیمت کالاها تأثیر دارد.

    عسگراولادی افزود: نرخ سود بانکی بالا، هزینه تولید را بالا می برد و به این ترتیب، تولید قیمت نهایی محصولات را افزایش می دهد.
    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی