عصر بازار

اعتراض تاکسی رانان به قطع بیمه اجتماعی

عصر اعتبار- نزدیک به ۲ماه از قطع بیمه رانندگان تاکسی می‌گذرد اما هنوز هیچ مقام مسئولی در این زمینه شفاف سازی نکرده است.

اعتراض تاکسی رانان به قطع بیمه اجتماعی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، موضوع قطع بیمه تأمین اجتماعی رانندگان تاکسی مدتی است که مطرح است و علت اصلی آن از زبان تاکسی‌رانان عدم پرداخت حق بیمه سهم کارفرماست که تکلیف دولت بوده، در نشست 24 شهریور ماه سال جاری محمد باقر نوبخت پیرامون این موضوع گفته بود که در ارتباط با حق بیمه تاکسی رانان، سازمان تأمین اجتماعی  در این زمینه اقدام می کند.

    وی بیان کرده بود: اینطور نیست که هر ماه باید حق بیمه از سوی دولت به این سازمان داده شود. معمولاً حسابی بین دولت و تأمین اجتماعی است و این سازمان باید تعهدات خود را دنبال کند و من در این رابطه پیگیری می کنم.

    این موضوع تا جایی پیش رفت که روز گذشته تعداد زیادی از تاکسیران ها در اعتراض به حذف حق بیمه خود مقابل ساختمان بیمه تاکسیرانی در خیابان ملک تجمع کردند. اخبارهای رسیده مبنی بر این است که در آن تجمع هم کسی به این موضوع توجه نکرد.

    یکی از رانندگان تاکسی بیان می  کند: زمانی که به ساختمان بیمه تاکسیرانی در خیابان ملک مراجعه کردم و پیگیری وضعیت بیمه تأمین اجتماعی خود شدم. آنها بیان کردند که شماره بیمه خود را در سامانه مشاهده سوابق وارد کن و مشاهده کن حق بیمه برایت پرداخت شده یا خیر؟

    به راستی این پاسخ از سوی مسئولان سازمان تأمین اجتماعی پذیرفتی است؟

    یکی از سخت‌ترین شغل‌ها، شغل «راننده تاکسی» است که باید در تمام فصول سال از صبح تا شب در خیابان‌ها رانندگی کند و اگر چند روزی قصد سفر کردن، استراحت کردن در منزل را داشته باشد، یا بیمار باشد و نتواند کار کند، از مزد آن روز بی‌بهره می‌ماند. در واقع این شغل، شغلی بدون مرخصی است و سرما و گرما هم سرش نمی‌شود! با این اوصاف چگونه این توجیح پذیرفتی است که به خاطر عدم پرداخت حق بیمه دولت به تأمین اجتماعی، بیمه این افراد قطع شود و از کمترین حمایت اجتماعی محروم شوند.

    حدود 2ماه ازصحبت نوبخت مبنی بر پیگیری این  موضوع می گذرد و هنوز کسی در این زمینه پاسخگو نیست.همه تلاش خود را برای گرفتن پاسخ مسئولان سازمان تأمین اجتماعی( از جمله حسن زدا، معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی) بکار گرفتیم تا شاید وسیله خیری شویم برای انعکاس این مشکلات و گرفتن پاسخ آنها اما نشد که نشد.امیدمان این است که چشم و گوش مسئولان مثل موبایل‌هایشان خاموش نباشد و قصدشان ، تلاش برای حل مشکل این قشر زحمتکش.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو