عصر بازار

فرار مالیاتی ۶۲۰ میلیارد دلاری در آمریکا

عصر اعتبار- نتایج یک تحقیق نشان داد ۵۰۰ شرکت بزرگ آمریکایی بیش از ۲.۱ تریلیون دلار از سودهای انباشته خود را برای فرار از پرداخت مالیات در خارج از این کشور نگه داری می کنند و اگر این پول ها را به آمریکابیاورند، باید۶۲۰ میلیارد دلار مالیات بپردازند.

فرار مالیاتی ۶۲۰ میلیارد دلاری در آمریکا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز، بر اساس تحقیقی که روز سه شنبه منتشر شد، 500 شرکت بزرگ آمریکایی بیش از 2.1 تریلیون دلار از سودهای انباشته خود را برای فرار از پرداخت مالیات در خارج از این کشور نگه داری می کنند و اگر این پول ها را به داخل آمریکا بیاورند، باید 620 میلیارد دلار به دولت آمریکا مالیات بپردازند.
    نتایج این مطالعه، که توسط 2 گروه غیرانتفاعی انجام شده نشان می دهد که حدود سه چهارم شرکت هایی که در فهرست 500 شرکت بزرگ آمریکا از نظر میزان درآمد ناخالص قرار دارند، دارای شعبی در کشورهایی نظیر برمودا، ایرلند، لوکزامبورگ و هلند هستند که به عنوان کشورهای بهشت مالیاتی شهرت دارند.
    این دو موسسه، از اظهارنامه های مالی خود این شرکت ها که به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ارائه شده برای برآورد میزان دارایی های آنها در خارج از آمریکا استفاده کرده اند.
    بر اساس این تحقیق، شرکت اپل، 181.1 میلیارد دلار دارایی در خارج از آمریکا دارد که بیشتر از دارایی خارجی هر شرکت آمریکایی است و اگر این پول را از شرکت های تابعه اش مستقر در 3 بهشت مالیاتی به داخل آمریکا منتقل کند، باید 59.2 میلیارد دلار مالیات به دولت آمریکا پرداخت نماید.
    بر اساس این گزارش، همچنین شرکت جنرال الکتریک دارای 119 میلیارد دلار دارایی در 18 شرکت تابعه، مایکروسافت 108.3 میلیارد دلار در 5 شرکت تابعه و شرکت داروسازی پفیزر، 74 میلیارد دلار در 151 شرکت تابعه خارجی خود هستند.
    در ادامه این گزارش آمده است: «تا پایان سال 2014، حداقل 358 شرکت، یعنی نزدیک به 72 درصد از 500 شرکت بزرگ آمریکا دارای شرکت های تابعه ای در بهشت های مالیاتی بوده اند...این 358 شرکت حداقل دارای 7 هزار و 622 شرکت تابعه در بهشت های مالیاتی هستند.»
    یافته های این بررسی حاکی است، 500 شرکت بزرگ آمریکا بیش از 2.1 تریلیون دلار از سودهای انباشته خود را برای فرار از پرداخت مالیات در خارج از آمریکا نگهداری می کنند و تنها 30 شرکت از این 500 شرکت، صاحب 1.4 تریلیون دلار، یعنی 65 درصد این ثروت هنگفت می باشند.
    در انتهای این گزارش آمده که 57 شرکت حاضر در این فهرست اعلام کرده اند که اگر دارایی هایشان را در خارج از آمریکا نگهداری نکنند، باید 184.4 میلیارد دلار مالیات به دولت آمریکا بپردازند. اظهارنامه های این شرکت ها نشان می دهد که آنها حدود 6 درصد بابت دارایی های خارجی شان مالیات می دهند، در حالی که این رقم در داخل آمریکا 35 درصد است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو