عصر بازار

رییس کل بانک مرکزی:

رویکرد بانک مرکزی تقویت خودکنترلی در بازار ارز توسط صرافان است

عصر اعتبار- رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه صرافان باید خودکنترلی را در بازار ارز تقویت کنند تا شاهد بهبود شرایط بازار و اقتصاد کلان باشیم، تاکید کرد: کانون صرافان می‌تواند در صحنه بازار ارز، آرامش و تعادل ایجاد کند.

رویکرد بانک مرکزی تقویت خودکنترلی در بازار ارز توسط صرافان است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، ولی اله سیف در ملاقات با اعضای کانون صرافان ایرانیان در بانک مرکزی گفت: متاسفانه در گذشته از ظرفیت های صرافان در آرامش بخشی به اقتصاد کشور آن گونه که باید و شاید استفاده نشده است. از آنجایی که یکی از لوازم این نقش آفرینی برگزاری انتخابات شفاف برای انتخاب اعضای هیأت رئیسه این نهاد بود، بخش نظارت بانک مرکزی در این دوره از انتخابات نظارت های لازم را انجام داد تا این فرایند در نهایت سلامت و صحت برگزار شود و با انتخاب افراد واجد شرایط ، سیاست خود کنترلی که یکی از شیوه های معمول در اینگونه نهادهای حرفه ای است، امکان اجرا پیدا کند.

    رییس شورای پول و اعتبار با بیان اینکه بانک مرکزی علاقه‌مند است با همکاری کانون صرافان در بازار ارز، ثبات و آرامش ایجاد کند،  تصریح کرد: باید با تمام توان درصدد ایجاد آرامش در این بازار باشیم تا امکان سوء‌استفاده سوداگران از بازار ارز سلب شود. در چنین فضایی قطعا زمینه پیش بینی پذیر بودن اقتصاد و بازار برای فعالان اقتصادی فراهم خواهدشد.
    وی ادامه داد:  نرخ اعلام شده در وب‌سایت www.sanarate.ir  که بر اساس میانگین معاملات در بازار صرافی های مجاز به دست می آید، نشان دهنده متوسط نرخ واقعی معاملات انجام شده ارز است.
    رییس کل بانک مرکزی با تأکید بر ضرورت انطباق عملکرد صرافی‌ها با مجموعه مقررات و دستورالعمل‌های ابلاغی بانک‌مرکزی گفت: کانون صرافان ایرانیان باید به سلامت و صحت معاملات ارز کمک کند  و با ارایه مشورت‌های کارشناسی به بانک‌مرکزی، زمینه فعالیت با ثبات و آرام را برای فعالان این بازار فراهم آورد.
    وی افزود: امیدوارم فعالیت کانون صرافان از جمله اظهارنظرهای اعضا و رییس کانون در جهت آرامش بخشی به بازار باشد.

    حمید تهرانفر، معاون نظارتی بانک مرکزی نیز در این نشست گفت: کانون صرافان باید حضور فعالتر و نقش جدی تری در آرامش بخشی به بازار داشته باشد و لازم است صرافیهای مجاز از طریق این کانون خواستههای خود را مطرح کنند.
    وی گفت: خوشبختانه بیشتر صرافان به ضوابط قانونی پایبند و خواهان فعالیت در چارچوب و ضوابط ابلاغی بانک مرکزی هستند. در دستورالعمل اخیر، شرایط برای فعالیت صرافی های مجاز تسهیل شده است و به مرور نواقص احتمالی برطرف خواهد شد.

    رییس کانون صرافان: بازوی پرتوان بانک مرکزی هستیم

    سعید مجتهدی رییس شورای عالی نظارت کانون صرافان نیز در این نشست با تاکید بر عزم جدی اعضای جدید در همکاری هرچه بیشتر با بانک مرکزی در خدمت رسانی به مردم عزیزمان با اجرای دقیق ضوابط ابلاغی گفت: ما خود را بازوی اجرایی سیاست های بانک مرکزی می دانیم و نهایت تلاش کانون صرافان ایرانیان  در این زمینه نیز اجرایی کردن ضوابط قانونی است.
    وی همچنین خواستار فراهم شدن زمینه همکاری صرافی های مجاز در تشکیل بورس ارز شد.
    عبدالامیر بیت لفطه، دبیرکل کانون صرافان نیز گفت: امیدواریم بانک مرکزی امکان استفاده از نظرات کانون را در بازنگری دستورالعمل ابلاغی مرداد ماه سال 93 فراهم کند.
    وی پیشنهاد کرد: نظارت بر عملکرد صرافی‌ها در بازار از جانب کانون صرافان با حمایت بانک مرکزی می تواند در انضباط بخشی به بازار نقش مؤثری داشته باشد.
    به گفته وی، اگر نظارت توسط کانون به صورت فنی و حرفه‌ای در چارچوب نظارت عالی بانک مرکزی اجرا شود، به ایجاد آرامش در بازار کمک شایانی خواهد کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو