عصر بازار

از سوی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان:

از تلاش های بانک مهر اقتصاد در اجرای بانکداری بدون ربا تقدیر شد

عصر اعتبار- مدیر کل بانک مهر اقتصاد استان خوزستان با آیت الله حیدری عضو مجلس خبرگان رهبری دیدار کرد.

از تلاش های بانک مهر اقتصاد در اجرای بانکداری بدون ربا تقدیر شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، آیت الله حیدری - عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه اهواز - در این دیدار با اشاره به اهمیت بانکداری بدون ربا در جامعه اسلامی، گفت: استقرار بانکداری اسلامی که آرزوی همه متدینین بود پس از پیروزی انقلاب اسلامی و نگارش قانون اساسی در سال 62 توسط مجلس شورای اسلامی رسما وارد مرحله اجرا شد.

    وی افزود: با استفاده از تحقیقات علمی بزرگان فقه و اقتصاد، قانون عملیات بانکی بدون ربا مطرح گردید و با تایید شورای نگهبان، 32 سال از تصویب این قانون می گذرد که در مرحله اجرا همواره با فراز و نشیب های بسیاری مواجه بوده است.

    امام جمعه اهواز با بیان برخی از اشکلات و نواقص موجود در اجرای این قانون، چالش های پیش روی  قانون عملیات بانکی بدون ربا را به سه دسته فقهی، قانونی و علمی  تقسیم کرد و به تشریح آنها پرداخت.

    آیت الله حیدری در پایان با تاکید بر آموزش کارکنان در حوزه بانکداری اسلامی از مجاهدت ها و تلاش های پیگیر بانک مهر اقتصاد در راستای اجرا و استقرار بانکداری بدون ربا تقدیر و تشکر نمود.
    در ادامه این دیدار، رستم پور - مدیر کل شعب خوزستان - گزارشی از اقدامات بانک مهر اقتصاد در حوزه بانکداری بدون ربا و اقتصاد مقاومتی ارائه کرد و گفت: استفاده از رهنمودها و نظرات علما، رمز موفقیت این بانک در عرصه پیاده سازی بانکداری بدون ربا به شمار می رود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    پورسعید خلیلی