عصر بازار

معاون اول رییس جمهور:

دولت در حال تلاش برای از بین بردن چهره خشن فقر در جامعه است

عصر اعتبار- جلسه‌ تهیه و تدوین الگوی جامع اصلاح نظام بیمه های اجتماعی به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

دولت در حال تلاش برای از بین بردن چهره خشن فقر در جامعه است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر اسحاق جهانگیری در این جلسه با تاکید بر اینکه باید اقدامات اساسی برای فقر زدایی در کشور انجام شود، گفت: دولت در تلاش است با استفاده از تجربیات جهانی و همچنین تجربه‌ نهادهای حمایتی کشور همچون کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی و نهادهایی از این دست، برای از بین بردن چهره خشن فقر در جامعه‌ اسلامی ایران گام بردارد.
    معاون اول رییس جمهور با اشاره به چالش ها و مشکلات سازمان تامین اجتماعی و صندوق های بازنشستگی کشور اظهار داشت: لازم است برای اصلاح و رفع مشکلات صندوق های بازنشستگی کشور برنامه ریزی مناسبی صورت پذیرد.
    وی افزود: برنامه‌ ششم توسعه‌ کشور برنامه‌ای مسئله محور است و دولت در نظر دارد در چارچوب این برنامه، به چند موضوع و مسئله‌ اصلی کشور به طور ویژه بپردازد که مسائل صندوق های بازنشستگی و سازمان تامین اجتماعی از جمله‌ این موضوعات خواهد بود.
    دکتر جهانگیری همچنین با اشاره به گزارش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از وضعیت موجود سازمان و صندوق های بازنشستگی کشور تصریح کرد: لازم است قوای سه گانه در جریان این گزارش قرار گیرند چرا که اتخاذ تصمیمات جدی برای اصلاح وضع موجود، نیازمند همراهی و کمک تمامی ارکان نظام است.
    معاون اول رییس جمهور از مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و دفتر هیات دولت خواست طرح رفاه اجتماعی، راهکارهای فقر زدایی در کشور و مسائل صندوق های بازنشستگی را به طور جدی مورد بررسی قرار داده و جمع بندی نهایی را در اختیار دولت بگذارند.
    در این جلسه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به ارائه توضیحاتی درخصوص سیر تاریخی تکوین این سازمان و سابقه‌ بیمه اجتماعی در کشور پرداخت و گزارشی از تعداد افراد تحت پوشش سازمان، تعداد مستمری بگیران، انواع حمایت ها و عملکرد این سازمان ارائه کرد.
    دکتر سید تقی نوربخش در این گزارش همچنین به نرخ حق بیمه در کشورهای مختلف جهان و مقایسه آن با ایران پرداخت و در ادامه پس از توضیحاتی درخصوص منشأ بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی و روند رشد تعداد مستمری بگیران، گزارشی از دو برابر شدن تعداد مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی و افزایش آمار بازنشستگی های پیش از موعد در دولت گذشته بیان کرد.
    در این گزارش همچنین پس از تشریح چالش های مختلف سازمان تامین اجتماعی نظیر کسری صندوق های بازنشستگی، راهکارهای برون رفت از چالش های سازمان و مشکلات صندوق های بازنشستگی، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو