عصر بازار

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری در بازدید از بیمه «ما»:

گردش مالی صنعت بیمه در ایران دو درصد و در دنیا ۷ درصد است

عصر اعتبار- معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: درحالی که گردش مالی صنعت بیمه در فضای بین المللی ۷ درصد می باشد، این رقم در ایران دو درصد است.

گردش مالی صنعت بیمه در ایران دو درصد و در دنیا ۷ درصد است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، مرتضی بانک در بازدید از شرکت بیمه «ما»، افزود: برای پر کردن این فضا باید اقدامات زیادی در کشور انجام شود تا به شرایط بین المللی نزدیک شویم.
    وی با تاکید بر اینکه سرمایه انسانی اولین و مهمترین مزیت سازمانی به شمار می رود، اظهار داشت: ایران کشوری است که باید مسیرهای توسعه را به سرعت و با جدیت طی کند.
    وی ادامه داد: اگر برای توسعه کشور همه جانبه به امور توجه شود بخش های مختلفی که مکمل توسعه هستند به خوبی نمایان می شود و البته یکی از این مکمل ها نیز صنعت بیمه است.
    معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه، صنعت بیمه کشور از دو جهت هنوز نتوانسته به جایگاه خود دست یابد، افزود: هرچند در 10 تا 20سال اخیر صنعت بیمه کشور روبه رشد بوده اما فرآیند توسعه در جهان پیشرفت زیادی داشته و در همین حال این صنعت نقش موثری در اقتصاد جهانی بدست آورده است.
    بانک تصریح کرد: صنعت بیمه کشور باید برای پر کردن این شکاف تلاش های زیادی انجام دهد و البته این در حالی است که فرهنگ بیمه در سطح کلان اقتصادی با مشکلاتی مواجه است.
    وی، دولتی بودن را یکی از مشکلات و معضلات اقتصاد کشور دانست و افزود: هنوز اقتصاد ایران نتوانسته شاهد شاخص های اقتصادی آزاد و مشارکت جدی بخش خصوصی باشد و راهی طولانی برای تبدیل اقتصاد متورم دولتی به اقتصادی پویای خصوصی وجود دارد.


    بانک ادامه داد: تنوع اندک در صنعت بیمه و رقابت کم از دلایل توسعه کم در صنعت بیمه است به نحوی که ابتکارات جدیدی که نیاز فعالان اقتصادی است برای بخش های مختلف به وجود نیامده در حالی که با ارایه ابتکارات می توان دربخش فرهنگ سازی گام های زیادی برداشت.
    معاون سرپرست نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه، اقتصاد کشور به سمتی در حال حرکت است که صنعت بیمه باید بیش از پیش فعال شود، گفت: هرچند واسطه گری در مبادلات می تواند به سرعت درآمدهای گزافی را نصیب بخش های مختلف کند اما مشکلاتی را برای اقتصاد ایجاد می کند بنابراین باید تلاش کرد تا با قدرت و ابتکار نیروهای متخصص را افزایش داد و در مبادله اطلاعات و ارتباطات از فناوری های جدید بهره گیری کرد.
    بانک تصریح کرد: مدیریت اطلاعات و ارتباطات می تواند قدرت صنعت بیمه را افزایش دهد زیرا در فضای پس از تحریم این بخش در مدیریت جایگاه ویژه ای خواهد داشت.
    وی با بیان اینکه، ارتباط با شرکت های بین المللی و بهره گیری از تجربیات آنها می تواند ضعف صنعت بیمه را جبران کند، اظهار امیدواری کرد که در شرایطی که بهبود اقتصادی برای کشور پیش بینی می شود شرایط بهتری برای صنعت بیمه کشور نیز فراهم شود.
    معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت:واحدهای اقتصادی زیادی در کشور به دلیل شرایط موجود یا صد درصد فعال نیستند و یا با ظرفیت محدود در حال فعالیت هستند و اگر این واحدها به صورت کامل فعال شوند فضای بهتری برای صنعت بیمه کشور ایجاد می شود.
    وی، ماهیت صنعت بیمه را رشد و توسعه اقتصادی دانست و اظهار داشت: بیمه می تواند پشتیبان جدی فعالیت های متنوع در بخش های صنعتی، بازرگانی و غیره باشد.
    بانک با تاکید بر اینکه بیمه« ما » شرکتی نوپاست، گفت: به رغم این امر امیدواریم این شرکت بتواند بیش از گذشته در بازار فعال باشد و سهم خود را از یک تا دو به 5درصد افزایش دهد زیرا این بیمه با وجود نو پا بودن قدرت ابتکار بالایی دارد.
    در ادامه این مراسم مجید صفدری مدیرعامل شرکت بیمه« ما»، با بیان اینکه این شرکت شریک تجاری بانک ملت است، گفت: 13 درصد منابع مالی کشور در اختیار بانک ملت است و این بانک تنها بانکی است که حتی یک ریال به بانک مرکزی بدهکار نیست ضمن اینکه 75 درصد تراکنش های مالی را در اختیار دارد.
    وی بابیان اینکه، بانک ملت در بین 100 شرکت برتر کشور رتبه ششم را کسب کرده است، اظهار داشت: با وجود این ظرفیت ها پرتفوی بیمه ما تنها 300 میلیارد تومان است که باید برای افزایش این رقم تلاش کرد.
    صفدری با تاکید بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های بانک ملت توسط بیمه «ما»، گفت: نقشه راه بیمه ما مشخص شده و باید پرتفوی بیشتری از بانک ملت جذب شود.
    مدیرعامل بیمه «ما » ادامه داد: هرچند تاکنون اقداماتی در این شرکت انجام شده اما فضا برای ادامه کار بسیار زیاد است به نحوی  که جذب پرتفوی بانک ملت یکی از ورودی های بیمه «ما» باشد و این شرکت بتواند در بخش های دیگر نیز فعالیت کند.
    یادآور می شود در این مراسم از دو کارمند بیمه ما که تقلب 400 میلیون تومانی را در راستای یک پرونده کشف کرده بودند، تقدیر شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی