عصر بازار

دیدار سیف با مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول

رئیس کل بانک مرکزی به اجلاس صندوق بین‌المللی پول رفت

عصر اعتبار- رئیس کل بانک مرکزی به منظور شرکت در اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی که به میزبانی کشور پرو برگزار می‌شود، به شهر لیما عزیمت کرد.

رئیس کل بانک مرکزی به اجلاس صندوق بین‌المللی پول رفت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصراعتبار» ، این اجلاس که در روزهای 17 تا 19 مهر برگزار می شود، فرصتی برای گردهمایی نمایندگان نهادهای پولی و مالی کشورهای مختلف است که نمایندگان ایران نیز با روسای کل بانک‌های مرکزی آلمان، فرانسه، هند، ایتالیا، افغانستان و ایالات متحده عربی به طور جداگانه دیدار کنند.

    در اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی رؤسای کل بانک‌های مرکزی و وزرای دارایی کشورها و فعالان اقتصادی از بانک‌ها و موسسات مالی گرد هم می‌آیند تا درباره مهمترین مسائل اقتصاد جهانی با یکدیگر گفت و گو و تبادل نظر کنند و به نظر می‌رسد در حاشیه این دیدارها، راهکار‌های اجرایی سازی رفع تحریم‌ها مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

    از دیگر برنامه‌های سیف می‌توان به ملاقات‌ با خانم کریستین لاگارد، مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول و سایر مقامات این صندوق و همچنین شرکت در جلسه روسا و وزرای گروه 24 اشاره کرد.

    گروه 24 متشکل از 24 کشور درحال توسعه است که همه ساله مواضع خود را در امور پولی و مالی بین‌المللی هماهنگ می‌کنند.

    کشورهای گروه 24 شامل ایران، پاکستان، فیلیپین، سریلانکا، سوریه، لبنان از آسیا و کشورهای برزیل، آرژانتین، مکزیک، ونزوئلا، کلمبیا، پرو، گواتمالا، ترینادا و توباکو از آمریکای لاتین و آفریقای جنوبی، مصر، الجزایر، نیجریه، کنگو، ساحل عاج  و غنا از  منطقه آفریقا می‌شود که کشورهای چین، عربستان و مراکش به‌عنوان ناظر در این اجلاس حضور دارند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی