عصر بازار

دکتر شهیدزاده در افتتاحیه همایش بین المللی توانمندسازی زنان و توسعه پایدار :

توانمندسازی زنان روستایی، توسعه اقتصادی و اجتماعی را تسهیل می کند

عصر اعتبار- دکتر مرتضی شهیدزاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی صبح امروز ۱۶ مهر۱۳۹۴ در مراسم افتتاحیه همایش بین المللی توانمندسازی بانوان و توسعه پایدار در آسیا و اقیانوسیه گفت: زنان به عنوان نیمی از سرمایه انسانی در جامعه، نه تنها موضوع و هدف هر برنامه توسعه ای به شمار می‌روند بلکه عامل تقویت کننده مؤثری در پیشبرد اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی هستند. لذا برنامه‌ریزی برای حضور فعال این سرمایه مهم انسانی و بهره برداری مطلوب جامعه از توانایی آنها، هم نیل به اهداف توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی را ممکن و آسان‌تر می‌کند و هم بر تحقق اهداف مربوط به توزیع عادلانه درآمدها و ارتقای سطح رفاه خانواده ها تأثیرات مثبت زیادی بر جای خواهد گذاشت.

توانمندسازی زنان روستایی، توسعه اقتصادی و اجتماعی را تسهیل می کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» ، دکتر شهیدزاده در این همایش که با شزکت 54 نماینده از کشورهای عضو و جمع کثیری از مدیران ، کارشناسان و اساتید در مرکز آموزشی رفاهی بابلسر در حال برگزاری است گفت:   بانک کشاورزی بنا به رسالت خود، طرح ها و برنامه‌های گوناگونی برای کاهش فقر، بهبود وضعیت اقتصادی و خدمات رسانی مطلوب تر به زنان در زمینه‌های مالی، اعتباری و بانکی اجرا کرده که نتیجه آنها جذب تعداد زیادی از بانوان سرمایه‌گذار در کشور در طی  سال های اخیر بوده  است که در آینده نیز این روندهای حمایتی با شتاب بیشتری همراه خواهد شد

    دکتر شهید زاده در سخنان خود با اشاره به برنامه های ویژه بانک کشاورزی برای حمایت از توانمندسازی زنان و ارائه خدمات و تسهیلات ویژه بانوان با هدف اشتغالزایی و کارافرینی، تصریح کرد: تحقیقات انجام شده در بانک کشاورزی درباره میزان اثر بخشی این تسهیلات نشان داده است که این تسهیلات در ایجاد شغل برای زنان و بهبود وضعیت اقتصادی ایشان به ویژه زنان روستایی نقش مثبتی داشته است.

    وی اظهار داشت: بانک کشاورزی ایران به عنوان یک بانک تخصصی که تجربه و سابقه طولانی در خدمت‌رسانی به مشتریان داشته است، به عنوان بزرگترین نهاد تامین مالی‌ بخش کشاورزی در کشور شناخته می‌شود و از همان بدو تاسیس، هدف اصلی بانک، تامین مالی بخش کشاورزی بویژه در مناطق روستایی بوده است. با توجه به فراوانی جمعیت کشاورزان، سهم اشتغال در بخش کشاورزی و نقش و اهمیت محصولات کشاورزی در تغذیه و تامین سبد غذایی مردم ایران، بانک کشاورزی به عنوان یکی از مهمترین موسسات مالی دولتی همواره در کانون توجهات دولت و نهادهای حاکمیتی قرار داشته است. در طی این 82 سال، همواره سهم بانک از تأمین مالی بخش کشاورزی بیش از 50 درصد بوده و این گویای کمک های شایان توجه بانک کشاورزی است.

    دکتر شهیدزاده در ادامه سخنان خود  با بیان این مطلب که برگزاری این همایش  فرصتی فراهم می کند تا اعضای خانواده بزرگ آپراکا به صورتی نظام مند و از ابعاد مختلف با چالش های موجود و روندهای موثر بیشتر آشنا شوند، انتقال دانش و تشویق کشورهای عضو آپراکا به انجام تعامل بیشتر با یکدیگر در زمینه تامین مالی روستایی را یکی از اهداف اتحادیه آپراکا دانست و افزود: از آنجا که یکی از اهداف مهم آپراکا توسعه همکاری در حوزه برنامه ریزی و توسعه بخش روستایی و کشاورزی است به همین دلیل برقراری رابطه نظام مند بین اعضاء در تبادل اطلاعات با هدف ارائه بسته جامع خدماتی مالی و غیر مالی به زیر بخش های کشاورزی به صورتی پایدار، برای فائق آمدن بر این چالش ها، از اهمیت زیادی برخوردار است.

    وی اظهار داشت: بخش کشاورزی در اکثر کشورهای عضو آپراکا با چالش های متعددی روبرو ست .چالش هایی مانند نرخ بالای رشد جمعیت در کشورهای در حال توسعه و کمتر توسعه یافته ، فشارهای قابل ملاحظه بر منابع طبیعی نظیر منابع آبی، زمین ، جنگل و همچنین بحران های اقتصادی و مالی سال های اخیر که تاثیر زیادی بر قیمت تمام شده محصولات کشاورزی و غذایی گذاشته است.برای افزایش آمادگی مقابله با این روندها، پیش بینی دقیق نرخ رشد جمعیت، شهرنشینی و مهاجرت به شهرها، تغییر الگوی اقلیمی و انتخاب مناسب راهبردهای توسعه روستایی و تامین مالی اثربخش از سوی اعضای آپراکا بسیار حائز اهمیت و سرنوشت ساز خواهد بود.

    دکتر شهید زاده  توانمندسازی مالی زنان روستایی را  یکی از اقدامات خیر و با برکتی بر شمرد که آثار مثبت آن بسیار فراتر از بخش کشاورزی و روستایی و یکی از شاخص های اصلی توسعه یافتگی کشورها به شمار می رود.

    وی در خاتمه سخنان خود گفت: در این همایش، موضوعات ، مسائل و تجارب مختلفی توسط سخنرانان به اشتراک گذاشته می شود و مطمئن هستم که این سخنرانی ها، فرصت مناسبی برای مبادله اطلاعات و دانش تخصصی میان تمامی میهمانان فراهم خواهد کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو